چیدمان وسایل هنگام اسباب کشی

یکی از نکات مهم و قابل توجه در هنگام حمل و نقل اثاثیه منزل این است که به نحوه چیدمان وسایل هنگام اسباب کشی توجه کنید.
پس از آنکه مراحل بسته بندی وسایل و برچسب گذاری آن‌ها به پایان رسید و هماهنگی‌های لازم را انجام دادید، زمان آن فرا رسیده است که برای بارگیری وسایل وارد عمل شوید. اگر تصمیم دارید که یک شرکت اتوبار اصفهان را برای این کار انتخاب کنید، نیازی به نگرانی بابت این مسئله نخواهید داشت، زیرا نیروهای خدماتی آن‌ها پس از کسب سال‌ها تجربه قادر خواهند بود تا در این زمینه به شما کمک کنند.

پیش از هر چیزی لازم است که لیستی از وسایلی که در اختیار دارید، تهیه نمایید، در این صورت مکان یابی آن‌ها در ماشین‌های حمل بار آسان‌تر خواهد بود. می‌توانید وسایلی که شبیه به هم هستند و یا از نظر ماهیتی به یکدیگر نزدیک هستند را در کنار یکدیگر بگذارید، هر چند بهتر است از انجام این کار برای قرار دادن وسایل شکستنی خودداری کنید.
این فرایند باعث می‌شود تا کار شما برای حمل و نقل اثاث منزل در هنگام اسباب کشی آسان‌تر شده و در زمان صرفه جویی شود.

چگونه وسایل را در ماشین‌های حمل بار بچینیم؟

بدیهی است که اگر اسباب و وسایل شما به شکل اصولی و صحیح در ماشین‌های حمل بار قرار نگیرند، حتی اگر به درستی بسته بندی شده باشند، به سلامت به مقصد نخواهند رسید.

به همین دلیل بهتر است این فعالیت‌ها در موازات یکدیگر انجام شوند، به این معنی که همزمان با بسته بندی صحیح سعی کنید که یک شرکت باربری مناسب به همراه ماشین‌های حمل بار مطمئنی را برای هدف خود انتخاب کنید. پس از آن به نحوه بارگیری وسایل خود توجه داشته باشید، توجه به این نکات می‌تواند تا حد زیادی به موفقیت شما کمک کند.

اگر هر کدام از وسایل را به درستی و طبق اصول بسته بندی کنید، چیدن آن‌ها در ماشین‌های حمل بار آسان‌تر خواهد بود.

لازم است در طی این فرایند به این نکات توجه کنید که ابتدا وسایل سنگین‌تر و بزرگ‌تر را به ماشین منتقل کنید، پس از آن می‌توانید وسایل مهم و یا شکستنی را که وزن کمتری دارند بر روی کارتن‌های سنگین‌تر قرار دهید، اطمینان بیابید که اطراف آن‌ها به خوبی محافظت شده است و در هنگام جابجایی به راحتی تکان نمی‌خورند.

بسته بندی اثاثیه

انتقال وسایل سنگین به ماشین حمل بار

همانطور که به آن اشاره کردیم، پیش نیاز چیدن صحیح وسایل این است که بسته بندی اثاثیه به درستی انجام شده باشد.

از لیستی که تهیه کردید، وسایل سنگین را مشخص کنید، زیرا بهتر است که در ابتدا آن‌ها به ماشین منتقل شوند. وسایلی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، کمدها، تخت و یا ادوات موسیقی مانند پیانو، از این دسته وسایل هستند.
پس از آن یکی پس از دیگری می‌توانید برای چیدن اثاث سبک‌تر وارد عمل شوید.

به یاد داشته باشید که با قرار دادن وسایل سنگین و شبیه به یکدیگر می‌توانید به تسریع فرایند بارگیری کمک کنید.
بسیاری از این اثاث برای جابجایی نیاز به بیش از یک نفر دارند، از طرفی هر چه میزان تجربه افراد و تخصص آن‌ها در این زمینه بیشتر باشد، فرایند شما آسان‌تر خواهد شد، به همین دلیل به کمک استخدام یک شرکت اسباب کشی در اصفهان می‌توانید به بهبود این روند کمک کنید.

حمل اثاث سبک‌تر

در مرحله بعد لازم است که وسایل سبک‌تر را بر روی بسته‌ها و کارتن‌های سنگین‌تر قرار دهید. بسته به اینکه ماشین حمل بار یک خاور روبسته و یا روباز است، می‌توانید این کار را با روش‌های متفاوتی انجام دهید.

به این معنی که اگر ماشین مسقف است، چیدن جعبه‌ها را تا نزدیکی سقف ادامه دهید. در فاصله میان وسایل از پارچه‌های نرم، تشک، بالشت و یا لباس‌های کهنه و قدیمی استفاده نمایید.

بسته‌ بندی وسایل بدون جعبه و ظروف شکستنی را از سر راه کنار بگذارید و حتی الامکان آن‌ها را در یک جای امن نگهداری کنید.
بهترین گزینه برای چیدن وسایل و ظروف شکستنی زیر صندلی‌ها و یا میز ناهارخوری خواهد بود.
در پایان این مرحله می‌توانید تمام جاهای خالی را با وسایل مناسب پر کنید. به عنوان مثال این مکان‌های خالی جای خوبی برای قرار دادن لباس‌ها، کفش‌ها و یا چمدان‌ها خواهند بود.

بسته بندی اثاثیه

نکاتی درباره چیدن اثاث

فرایند چیدمان زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که مقصد شما بیرون شهر باشد.
چیدن بار از آن جهت مهم است که می‌تواند در کاهش رفت و آمد، هزینه‌های اسباب کشی و باربری و یا خسارت نقش مهمی داشته باشد.

علاوه بر آن اطمینان خواهید داشت که با چیدن صحیح و اصولی نه تنها وسایل به سلامت به مقصد می‌رسند، بلکه سرعت تخلیه آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

1. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به دلیل مشغله‌های خود زمان مناسبی برای حمل و نقل اثاثیه منزل در اختیار ندارید، بهتر است عجله نکنید و بیشتر باعث سردرگمی خود نشوید، در عوض می‌توانید با برخورداری از خدمات یک شرکت باربری در اصفهان در وقت خود صرفه جویی کنید.

2. بهتر است وسایل مهم و مورد نیاز مانند شناسنامه‌ها، دفترچه‌های بیمه، اسناد و مدارک، پول نقد و یا جواهرات خود را به صورت شخصی منتقل کنید.

3. سقوط وسایل در ماشین حمل بار، از جمله اتفاقاتی است که رخ دادن آن بسیار طبیعی خواهد بود، به همین دلیل بهتر است با قرار دادن وسیله‌های نرم در میان آن از بروز صدمه و آسیب جلوگیری کنید. این مسئله منجر به امنیت آن‌ها خواهد شد.

4. برچسب گذاری یا شماره گذاری کارتن‌‌‌های اسباب کشی و جعبه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که نه تنها به تسریع کار شما منجر می‌شود، بلکه باعث خواهد شد تا در صورت مفقود شدن وسایل به راحتی آن‌ها را پیگیری کنید.

5. مهم‌ترین توصیه‌ای که وجود دارد این است که حتی الامکان تمام وسایل و اثاث خود را در کارتن‌ها و به واسطه روش‌های مختلفی که وجود دارد بسته بندی کنید تا از شکستن آن‌ها و یا گم شدن و آسیب دیدن این وسایل جلوگیری کنید.

6. اگر ناچار به حمل و نقل اثاثیه خود در روزهای بارانی و یا شرایطی که آب و هوا نامساعد است می‌باشید، بهتر است از ماشین‌های حمل بار مسقف استفاده کنید.

با آشنایی و توجه به نکات چیدمان وسایل هنگام اسباب کشی قادر خواهید بود تا کمترین ضرر و خسارت را متحمل شوید، در نتیجه نگرانی‌های شما درباره این مسئله تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *