اسباب کشی و نقل مکان به خارج از کشور

افراد زیادی در حال حاضر به هر دلیلی می‌خواهند که به خارج از کشور مهاجرت کنند.
اما اسباب کشی و نقل مکان به خارج از کشور شرایط خاص خودش را ایجاب می‌کند. معمولاً افراد به دلیل هزینه‌های بالای زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و یا حتی کشورهای آسیایی ترجیح می‌دهند که وسایل مورد نیاز خودشان را به این کشورها حمل کنند تا از خرید لوازم جدید در روزهای نخست مهاجرت بی‌نیاز باشند. اما حمل و جابجایی وسایل به سایر کشورها و نقاط دور همراه با دردسرها و مشکلات فراوانی می‌تواند باشد.

اسباب کشی به خارج از کشور قوانین خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، هزینه زیادی به افراد تحمیل می‌شود. 

برای این که بدانید چگونه با چالش‌های اسباب کشی به خارج از کشور  و مراحل بسته بندی وسایل روبرو شوید و یا چه قوانینی برای اسباب کشی به خارج از کشور وجود دارد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. 

قوانین اسباب کشی به خارج از کشور

قبل از مشخص کردن لوازم مورد نیاز برای اسباب کشی به خارج از کشور، باید از قوانین اسباب کشی شامل قوانین گمرک اطلاع داشته باشید. حتی نحوه بسته‌بندی وسایل نیز باید طبق این قوانین انجام شود.

قوانین گمرکی مخصوص همان کشور است و ممکن است با سایر کشورها تفاوت داشته باشد.
بنابراین قبل از بسته‌بندی وسایل باید به سایت اداره مهاجرت و سایت گمرک سر بزنید و از قوانین کشوری که قرار است به آن مهاجرت کنید اطلاع پیدا کنید. 

اما خروج برخی از لوازم طبق قوانین گمرکی کشور ما ممنوع اعلام شده است. این وسایل شامل موارد زیر می‌باشد: 

  • خروج صنایع دستی نفیس
  • خروج فرش‌های دست بافت بیش از 24 هزار متر مربع
  • خروج اشیاء عتیقه
  • خروج کتب خطی و چاپ سنگی
  • خروج آثار هنری اصیل و قدیمی که ارزش معنوی دارند. 
  • خروج سنگ‌های گران‌بها و جواهرات بسیار قیمتی
  • خروج انواع سلاح سرد و سلاح گرم
  • خروج انواع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها
  • خروج انواع اسباب بازی که شباهت به سلاح گرم دارند 

بسته بندی برای اسباب کشی

بسته‌بندی اثاثیه برای نقل مکان به خارج از کشور

پس از این که با قوانین گمرکی آشنا شدید و لوازمی که قرار است آن‌ها را با خود ببرید مشخص کردید، اکنون نوبت به بسته‌بندی این وسایل می‌رسد. اما بسته‌بندی وسایل برای اسباب کشی به خارج از کشور و برای مسافت‌های طولانی باید به شکل دقیق و حرفه‌ای انجام شود زیرا حمل اثاثیه به نقاط دور احتمال آسیب به لوازم و وسایل را افزایش می‌دهد. 

یکی از خدماتی که شرکت‌های معتبر باربری از جمله شرکت باربری و اتوبار سپاهان بار برای مشتریان در نظر گرفته است، بسته‌بندی دقیق و اصولی اسباب و وسایل منزل می‌باشد.
استفاده از نیروی متخصص و بهترین ابزار و تجهیزات شرکت‌های اسباب کشی در اصفهان موجب می‌شود که اسباب کشی بدون هیچ گونه آسیب و نگرانی صورت می‌گیرد. 

قبل از این که بسته‌بندی انجام شود برای بهتر شدن روند بسته‌بندی از شرکت باربری بخواهید که بازدیدی از وسایل شما داشته باشند.
وسایل باید تا جایی که امکان دارد ایمن و فشرده بسته‌بندی شوند. اثاثیه بر مبنای حجم و جنسی که دارند در جعبه‌های پلاستیک و چوبی بسته‌بندی شده و آماده انتقال می‌شوند. 

یکی از نکاتی که برای بسته‌بندی با جعبه‌های چوبی باید به آن دقت داشته باشید، سم‌پاشی این جعبه‌ها قبل از خروج از کشور می‌باشد. سم‌پاشی جعبه‌های چوبی به دلیل این است که این جعبه‌ها از هر گونه حشره و آفتی پاک شوند تا به وسایل شما صدمه و آسیب نزنند.

چنانچه قبل از خروج از کشور جعبه‌های چوبی را سم‌پاشی نکرده باشید باید جریمه سنگینی بپردازید و علاوه بر آن بار شما نیز در مقصد قرنطینه خواهد شد. 

اسباب کشی از راه زمینی

راه‌های اسباب کشی به خارج از کشور

چنانچه بخواهید به خارج از کشور نقل مکان و اسباب کشی کنید به صورت کلی از سه طریق می‌توانید این کار را انجام دهید: 

  1. راه زمینی
  2. راه دریایی
  3. راه هوایی

این که کدام یک از این راه را برای جابجایی وسایل خودتان انتخاب کنید، بسته به فاصله کشور مقصد با کشور فعلی و همچنین هزینه‌های آن متفاوت خواهد بود. 

1. اسباب کشی از راه زمینی

اگر کشوری که برای زندگی انتخاب کرده باشید نزدیک باشد و یا مرز مشترک زمینی با کشور مبدا داشته باشد، بهترین راه برای انتقال اثاثیه، راه زمینی می‌باشد. برای انتقال وسایل به خارج از کشور به شکل زمینی از وسایلی مانند قطار، کامیون و یا خودروهای کوچکتر استفاده می‌شود. 

اگرچه راه زمینی روش سریعی برای انتقال اثاثیه به شمار نمی‌رود، اما برای مسیرهای کوتاه‌تر مناسب است و همچنین هزینه کمتری را نسبت به سایر روش‌ها در بر دارد. 

اسباب کشی از راه دریا

2. اسباب کشی از طریق دریا

یکی دیگر از روش‌های انتقال وسایل به خارج از کشور از طریق دریا می‌باشد. پیشنهاد می‌شود به جز موارد خاص از این روش برای اسباب کشی استفاده نشود، زیرا علاوه بر سرعت کم، هزینه‌های بسیار زیادی نیز دارد.
اما اگر کشوری که قصد نقل مکان دارید با کشور مبدا مرز مشترک آبی دارند، می‌توانید از این روش نیز برای اسباب کشی استفاده کنید.
در این حالت انتقال اثاثیه طولانی نمی‌شود و هزینه آن نسبت به انتقال بار با هواپیما نیز کمتر خواهد بود. 

3. اسباب کشی به صورت هوایی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای اسباب کشی به خارج از کشور به کار می‌رود، راه هوایی است.
این روش برای اسباب کشی به مسافت‌های طولانی، سریع‌ترین و بهترین راه است. انتقال بار از ایران به خارج از کشور به طور متوسط 10 روز زمان می‌برد که البته با توجه به فاصله کشور مقصد تا ایران می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. 

احتمال آسیب دیدن وسایل از طریق هوایی به دلیل کوتاه بودن زمان انتقال از سایر روش‌ها کمتر است. به صورت کلی مزیت جابجایی وسایل به خارج از کشور از طریق هوایی، شامل موارد زیر می‌باشد: 

  • کوتاه بودن زمان انتقال بار به نقاط مختلف دنیا
  • کاهش میزان فشار بر اثاثیه بسته‌بندی شده 
  • کاهش میزان ضربه به بار و احتمال آسیب دیدگی کمتر اثاثیه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *