مراحل بسته بندی وسایل

برای بسیاری از افرادی که با چالشی به نام نقل مکان مواجه هستند، حمل و نقل و جابجایی وسایل یکی از گزینه‌هایی است که موجب نگرانی و خستگی بیش از حد آن‌ها می‌شود. در این میان بسته بندی وسایل بسیار زمان بر و خسته کننده خواهد بود.
اگر با مراحل بسته بندی وسایل آشنا باشید، کار اسباب کشی راحت‌تر می‌شود.
از بهترین روش برای چسب زدن روی وسایل این است که از یک تقویم شخصی برای این منظور استفاده کنید، با این کار شما می‌توانید لوازم و وسایل خود را برحسب ضرورت اولویت بندی کنید.

وسایل غیرضروری خود را زودتر بسته بندی کنید و سایر وسایل دیگر را در روز‌های پایانی بسته بندی نمایید.
از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای بسته بندی وسایل استفاده نمایید این است که می‌توانید با تهیه کردن یک چک لیست از کل وسایل می‌توانید به خوبی عملیات اسباب کشی را سازماندهی و کنترل کنید.
از دیگر اقداماتی که می‌توانید انجام دهید که موجب نظم بخشیدن به فرایند کار شما می‌شود این است که پس از بسته بندی وسایل روی آن برچسب بزنید.

امروزه، برخی از افراد به علت تجربه‌ای که دارند تصور می‌کنند که با برچسب زدن روی جعبه‌های بسته بندی وسایل هنگام اسباب کشی به منزل جدید، دیگر نیاز به صرف زمان زیادی نیست که بخواهند صرف چیدمان وسایل کنند تنها کافی است که هر بسته را که مربوط به همان قسمت است.
مثلا جعبه‌های بسته بندی شده لوازم آشپزخانه را در آشپزخانه و سایر وسایل دیگر را نیز به همین منوال قرار می‌دهند.

بسته‌بندی وسایل

مراحل بسته بندی وسایل

مراحل بسته بندی وسایل عبارت است از:

  1. آماده کردن وسایل بسته بندی
  2. به کار بردن نوار‌های رنگی در برچسب گذاری
  3. خرید کارتن‌های اسباب کشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. آماده کردن وسایل بسته بندی

با توجه به این که عقل حکم می‌کند که نمی‌شود بدون استفاده نکردن از جعبه یا کارتن‌های بسته بندی فرایند اسباب کشی را انجام دهید، بهترین روش این است که بلافاصله بعد از بسته بندی بر روی جعبه برچسب بزنید و یا در نبود برچسب می‌توانید از یک ماژیک نیز استفاده کنید و روی جعبه یادداشت کنید.

2. به کار بردن نوار‌های رنگی در برچسب گذاری

یکی از روش‌های شناسایی جعبه‌های بسته بندی استفاده نمودن از نوار‌های رنگی است. این کار به موجب تفکیک جعبه‌ها از هم دیگر می‌شود و فرایند پیدا کردن جعبه‌ها کمک می‌کند.

خرید و تهیه نمودن برچسب‌های رنگی یا نوار‌های رنگی بسیار ساده است یک روش آن این است که شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و روش دیگر این است که در اینترنت برچسب‌های قابل دانلود به صورت آماده وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها را چاپ کنید و مورد استفاده قرار دهید یا خودتان طرح مورد نظر را سفارش دهید.

بسته‌بندی وسایل

می‌توانید از دو روش برای برچسب گذاری استفاده کنید:

  • سیستم برچسب گذاری با استفاده از اعداد
  • سیستم برچسب گذاری توسط کد‌های رنگی

این سیستم به این صورت است که شما می‌توانید با استفاده از برچسب اعداد استفاده کنید. روش انجام به این صورت است که شما می‌توانید یک لیست از کل وسایل جمع آوری کنید و برای هر کدام عددی را در نظر بگیرید.

مثلا می‌توانید برای جعبه ای که در آن وسایل آشپزخانه را قرار می‌دهید، به تمامی وسایل آشپزخانه عدد 1 تا 15 قرار دهید.

این شیوه برای برچسب گذاری جعبه‌های بسته بندی بسیار مناسب و بدون کمترین هزینه امکان پذیر است که شما می‌توانید برای پیدا کردن وسایل داخل جعبه‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک چک لیست از کل وسایل منزل داشته باشید.
البته می‌توانید یک نسخه از چک لیست خود را در اختیار شرکت باربری نیز بگذارید تا مشکلی به وجود نیاید.

مهم‌ترین نکته ای که باید هنگام برچسب گذاری جعبه‌ها به آن توجه داشته باشید این است که یادداشت‌هایی که لازم است بر روی برچسب وجود داشته باشد این است که باید تنها اطلاعات لازم و ضروری روی برچسب‌ها نوشته شود.
همچنین می‌توان از برچسب‌های رنگی نیز استفاده کنید. در ضمن می‌توانید مکانی که قصد دارید جعبه را در آن قسمت قرار بگیرد را روی برچسب مشخص کنید.

در صورتی که از کد‌های عددی برچسب گذاری کارتن‌ها استفاده می‌کنید.
برای اسباب کشی اصفهان لازم نیست که محتویات هر جعبه را روی آن بنویسید چون این اطلاعات در چک لیست شما آورده شده است.

بسته‌بندی وسایل

بنابراین می‌توانید وسایل و لوازمی که حساس و شکستنی هستند را در یک جعبه مجزا بسته بندی کنید و روی آن را برچسب گذاری کنید و برای این که مشخص کنید از نوارها یا برچسب‌های رنگی یا عددی و حتی از کلمات هشدار دهنده استفاده کنید از جمله:

  • احتیاط کنید
  • شکستنی
  • مراقب باشید

و بسیاری دیگر از کلمات و عبارت‌های دیگر استفاده کنید.

برای این که شخص بهتر متوجه برچسب یا نوشته‌های روی کارتن شود بهتر است از یک ماژیک قرمز رنگ و نوشته‌هایی با فونت‌های بزرگ استفاده شود.

3. خرید کارتن‌های اسباب کشی

یکی از مراحل بسته بندی وسایل خرید کارتن‌های اسباب کشی می‌باشد.
برای تهیه و خرید کارتن‌‌‌های اسباب کشی منزل لازم است که از شرکت‌های بسته بندی لوازم منزل اصفهان و کارگاه‌های تولیدی کارتن خریداری نمایید. شما می‌توانید در هر سایز و ابعادی که جعبه مورد نیازتان باشد را تهیه کنید.
برخی از شرکت‌های کارتن سازی می‌توانند از طریق اینترنتی محصولات را در اختیار شما قرار دهند و شما می‌توانید از این طرق جعبه‌های اسباب کشی خود را تهیه و خریداری نمایید.
طبیعی است که هیچ کس حاضر نمی‌شود با یک شرکت اتوبار و خدمات حمل و نقل قرارداد ببندد که سابقه خوبی در جابجایی اثاثیه منزل ندارد و هر لحظه این احتمال می‌رود که وسایل و اثاثیه او در زمان جابجایی دچار شکستگی، آسیب و یا گم شدن شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *