بسته‌ بندی وسایل بدون جعبه

یکی از بهترین روش‌ها برای بسته‌بندی وسایل و لوازم منزل و اداره استفاده از جعبه‌های مقوایی برای بسته‌بندی است که در‌ اندازه‌های مختلف در بازار موجود است که هرکدام برای کاربردهای خاصی طراحی و ساخته شده‌اند تا وسایل را با آن راحتی بتوان حمل و جابجا کرد بدون آنکه کوچک‌ترین آسیبی  به آن وارد شود.
امروزه  شرکت‌های بسیار زیادی به تولید و ساخت بسته بندی لوازم منزل اصفهان مشغول هستند. اما به دلیل گران بودن جعبه‌های مقوایی، مقرون‌به‌صرفه نیست که از آن برای بسته‌بندی تمامی وسایل منزل استفاده کرد به  همین علت در ‌این گفتار ترفندها و‌ ایده‌هایی برای بسته‌ بندی وسایل بدون جعبه آورده شده است تا بتوانید اسباب‌کشی آسان و بی‌دغدغه‌ای داشته باشید و همچنین تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده باشید.

ترفندهای برای بسته‌ بندی وسایل بدون جعبه

ترفندهای برای بسته‌ بندی وسایل بدون جعبه عبارت است از:

  1. کیسه‌های خلأ
  2. کیف‌های Ziploc
  3. سبد
  4. جعبه‌های چوبی
  5. سطل
  6. کشوی میز

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کیسه‌های خلأ

استفاده کردن از کیسه‌های جاروبرقی برای بسته‌بندی وسایل نرم مانند بالش، پتو و غیره و همچنین لباس‌های زمستانی از قبیل کاپشن، ژاکت و… که فضای زیادی را اشتعال می‌کند بهترین گزینه می‌باشد.
برای ‌این کار چند نمونه از وسایل را داخل کیسه‌های بزرگ وکیوم قرار دهید و با استفاده از جاروبرقی هوا را از آن خارج کنید تا حجم کیسه‌ی شما کوچک شود و فضای کمتری را اشغال نماید.‌ این کار موجب نمی‌شود که فضای کامیون شما بی‌استفاده بماند با این ترفند شما می‌توانید وسایل خود را بسته‌بندی کنید و تمامی کیسه‌ها را داخل یک جعبه مقوایی بزرگ قرار دهید و به راحتی جابجا کنید بدون‌ اینکه آسیبی به وسایل شما برسد.

2. کیف‌های Ziploc

بهره‌گیری از کیسه‌های مهر و موم بهترین و مناسب‌ترین بسته‌بندی برای‌ ایمن نگه‌داشتن وسایلی که کوچک هستند می‌باشد. در زمان جدا کردن مبلمان ‌این کیف‌ها بسیار مفید هستند و شما می‌توانید کلیه‌ی پیچ‌ها و آچارها را داخل آن نگه‌داری کنید و زمانی که به آن‌ها احتیاج دارید قابل‌دسترس هستند. همچنین از این کیسه‌ها برای نگهداری مواد غذایی و خوراکی نیز می‌توانید استفاده کنید. از دیگر کاربردهای استفاده از کیف‌های Ziploc برای حمل و نگهداری وسایل حمام که دارای مایعات ضروری است می‌تواند بهترین گزینه باشد به‌ این دلیل که‌ این پلاستیک‌ها قابلیت آب‌بندی را  دارند.

استفاده از کیف‌های Ziploc

3. سبد

یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید وسایل خود را بدون جعبه بسته‌بندی کنید بهره‌گیری از سبدهای پیک‌نیک است داخل این سبدها می‌توانید وسایل مختلفی اعم از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، اسباب بازی، کفش، لباس، بالش، مواد غذایی و غیره را به راحتی قرار دهید و جابجا کنید. برای جلوگیری از تکان خوردن و یا ریخته شدن مواد غذایی بهتر است که حتماً درب بطری‌ها را محکم ببندید و سپس اطراف شیشه‌های بسته‌بندی را پلاستیک‌های حباب‌دار، حوله یا کاغذهای باطله قرار دهید.

4. جعبه‌های چوبی

از دیگر وسایلی که می‌توان برای بسته‌بندی و حمل و نقل اثاثیه مورد استفاده قرار داد، جعبه‌های چوبی که بهترین وسیله برای نگهداری وسایل شکستنی مانند لیوان، بطری و غیره می‌باشد.‌ این جعبه‌ها اغلب دارای دستگیره هستند که می‌توانید با خیال آسوده آن‌ها را حمل کنید. نکته‌ای که حاضر اهمیت است مهر و موم کردن ظروف بسته‌بندی است که باید مد نظر قرار دهید روی  بطری‌ها را یک تکه مقوا بگذارید و در جای خود ببندید.

5. سطل

یکی از انواع روش‌های بسته بندی در حمل و نقل اثاثیه استفاده از سطل است، البته توجه داشته باشید که حتماً بایستی تمیز باشند در این سطل‌ها می‌توانید وسایل و لوازمی مانند حمام، مواد شوینده  و سایر کالاهای دیگر را برای جابجایی و حمل و نقل استفاده کنید.

6. کشوی میز

شما می‌توانید بدون ‌اینکه لباس‌های خود را از داخل کشوها خارج کنید آن‌ها را تنها مرتب کرده و با یک نوار چسب بزرگ محکم درب کشوها را ببندید و عملیات نقل و انتقال را انجام دهید. درست است که مقداری وزن میز افزایش پیدا می‌کند، اما دیگر نگران بسته‌بندی لباس‌ها و سایر وسایل خود نخواهید بود و نیاز به بسته‌بندی محتویات آن‌ها در جایی دیگر نخواهید بود.

سایر روش‌های دیگر برای بسته‌بندی بدون جعبه

  • کیسه‌های مخصوص ترشی جات و ادویه‌ها را می‌توانید داخل گلدان‌های بزرگ بسته‌بندی کنید.
  • وسایل لباس را داخل ورق بپیچید.
  • جواهرات و زیورآلات و پول‌های نقد خود را داخل عروسک‌ها و اسباب بازی‌های کودک خود نگهداری کنید.
  • لوازم آرایشی و بهداشتی خود را می‌توانید در داخل کیسه‌های حمام و غیره بسته‌بندی کنید.

بسته‌بندی وسایل بدون نیاز به جعبه

مزیت‌های بسته‌بندی وسایل بدون استفاده از جعبه‌های مقوایی

زمانی  که قصد اسباب‌کشی و حمل وسایل را دارید بهترین گزینه برای نگه‌داری و مراقبت از وسایل جعبه‌های مقوایی است، اما در صورت نبود آن‌ها می‌توانید از سایر روش‌هایی که در فوق ذکر کردیم استفاده کنید‌ این روش‌ها خود نیز مزیت‌های خاص و منحصر به فردی دارند اعم از:

  • مقاومت بالای آن‌ها نسبت به مقوا و همچنین ضد آب بودن و در عین حال سبک بودن آن‌ها و همچنین به راحتی قابل حمل هستند.
  • استفاده از سطل‌های پلاستیکی موجب پوسیدگی و یا خرد شدن وسایل نمی‌شوند. سطل‌های پلاستیکی انعطاف‌پذیری بالایی دارند.
  • سطل‌ها و سبدهای پلاستیکی دارای دو دسته هستند که به آسانی می‌توانید آن را جابجا کنید.
  • سبدهای پلاستیکی نیز نسبت به جعبه‌های مقوایی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و استحکام و دوام بسیار بالایی نیز دارند.

انتخاب گزینه‌‌های مناسب به جای بابل رپ

یکی از بهترین روش‌‌ها برای جایگزین بابل رپ به شما پیشنهاد می‌کنم از وسایلی مانند:

  • کیسه‌‌های پلاستیکی
  • روزنامه‌‌های باطله
  • حوله و ملافه‌‌ها
  • کاغذهای بسته‌بندی
  • لباس‌‌های قدیمی و پارچه‌‌های کتانی

شما می‌توانید با استفاده از این نوع تکنیک‌‌ها وسایل مختلف را بسته‌بندی کنید با این کار شما می‌توانید تا حدود بسیار زیادی هزینه‌‌های خود را کاهش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *