چیدن لوازم پس از اسباب کشی

خیلی از افراد تصور می‌کنند که سخت‌ترین و دشوارترین مرحله اسباب کشی مراحل بسته بندی وسایل است، اما این طور نیست.
 شما هم احتمالاً پس از یک اسباب کشی سخت و طاقت فرسا و نقل مکان به محل جدید دوست دارید سریع‌تر در آن مستقر شوید.
بنابراین پس از جابجایی وسایل در منزل جدید باید آن‌ها را از بسته‌بندی‌ها خارج کرده و در منزل جدید جای دهید.
اما این کار به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید نیست. شما پس از انجام یک اسباب کشی سخت با یک روح و جسم خسته وارد منزل جدید شده‌اید و با مقدار زیادی از اثاثیه که روی هم انبار شده‌اند مواجه هستید. این یعنی انگار اسباب کشی را تازه شروع کرده‌اید.
اما دست نگه دارید و اصلاً نگران نباشید، زیرا در این نوشته می‌خواهیم نکات چیدن لوازم پس از اسباب کشی را به شما آموزش دهیم.

نکات مهم چیدن لوازم پس از اسباب کشی

مهم‌ترین نکات چیدن لوازم پس از اسباب کشی عبارت است از:

  1. اقدامات قبل از ورود به منزل جدید
  2. قرار دادن کارتن‌ها در جای خود
  3. از وسایل بزرگ شروع کنید
  4. اولویت چیدن وسایل را مشخص کنید
  5. روش چیدن وسایل آشپزخانه
  6. چیدن وسایل اتاق خواب‌ها
  7. چیدن وسایل حال و پذیرایی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اقدامات قبل از ورود به منزل جدید

برای این که کار چیدمان وسایل هنگام اسباب کشی راحت‌تر انجام شود، بهتر این است که وسایل کهنه و بدون استفاده را به منزل جدید منتقل نکنید. این کار سرعت کار و کیفیت زندگی شما را در منزل جدید بهبود می‌بخشد.
دومین کاری که باید انجام دهید تمیز کردن منزل نو است. تمیز کردن یک خانه خالی بدون وسیله خیلی ساده و راحت‌تر است. 

اگر شما وسایل را قبل از اسباب کشی دسته‌بندی کنید و هر وسیله‌ای را در دسته‌بندی مخصوص به خودش قرار دهید، در این صورت برای چیدن وسایل هیچ مشکلی نخواهید داشت و از صرف زمان زیاد برای پیدا کردن وسایل صرفه جویی خواهید نمود. 

چیدن وسایل آشپزخانه

2. قرار دادن کارتن‌ها در جای خود

اولین و بهترین کاری که پس از ورود به منزل جدید می‌توانید انجام دهید، قرار دادن کارتن‌های مربوط به هر قسمت از منزل، سر جای مخصوص به خودشان است. برای مثال کارتن‌هایی که وسایل آشپزخانه را در آن بسته‌بندی کردید را در آشپزخانه بگذارید.

با این کار کارتن‌ها دسته‌بندی می‌شوند و از شلوغی و سردرگمی بیش از حد جلوگیری می‌کنید. علاوه براین برای چیدن لوازم نیازی به وقت گذاشتن برای پیدا کردن کارتن‌های مختلف نخواهید داشت.
برای قرار دادن کارتن‌ها می‌توانید از نیروهای شرکت‌های معتبر اسباب کشی در اصفهان کمک بگیرید.

3. از وسایل بزرگ شروع کنید

قبل از این که وسایل کوچکتر و خرده ریزها را در منزل بچینید بهتر است جای مخصوصی برای چیدن وسایل بزرگ مشخص کنید. لوازم بزرگ و جاگیری مانند مبلمان، میز ناهارخوری، کمدها و … باید اول از همه در منزل جدید چیده شوند.
چیدن این وسایل برنامه چیدمان وسایل دیگر را نیز راحت‌تر می‌کند. برای چیدن این وسایل باید به فاکتورهایی مانند جای پنجره‌ها نور خانه، محل قرار گرفتن تلویزیون و … توجه داشته باشید. 

چیدن وسایل در منزل جدید

4. اولویت چیدن وسایل را مشخص کنید

اما پس از قرار دادن وسایل بزرگ سوالی که در این جا پیش می‌آید این است که کدام کارتن‌ها را ابتدا باید باز کنیم. بهترین کاری که می‌توان در این زمان انجام داد تشخیص و اولویت‌بندی این کارتن‌ها است.

پس باید قسمتی از وسایل منزل را از کارتن خارج کرده و بچینید که اولویت بیشتری دارند.
برای مثال اگر شما فرزند خردسالی دارید بهتر است کار چیدن اثاثیه را از اتاق کودک آغاز کنید یا اگر اولویت برای شما پخت و پز است یا نگران خراب شدن مواد غذایی هستید، ابتدا وسایل آشپزخانه را بچینید. 

5. روش چیدن وسایل آشپزخانه

یکی  از وسایلی که می‌تواند برای چیدن اثاثیه اولویت باشد، کارتن‌های حاوی وسایل شوینده است. این کارتن‌ها برای تمیزی و نظافت قسمت‌های مختلف منزل مورد احتیاج است.

پس از باز کردن کارتن‌های مواد غذایی و مواد شوینده به سراغ ظروف مصرفی و دم دستی بروید تا بتوانید از این ظروف برای استفاده از خوراکی‌ها استفاده کنید.
برای چیدن آشپزخانه هم بهتر است وسایل را دسته‌بندی کنید.
برای مثال یک کابینت را برای حبوبات و ادویه‌ها و کابینت دیگری را به ظروف اختصاص دهید. کابینت‌های خوراکی را می‌توانید از کابینت‌های نزدیک گاز انتخاب کنید و کابینت ظروف را نیز از کابینت‌های نزدیک سینک انتخاب کنید. 

وسایل برقی نیز یکی دیگر از لوازمی است که باید سریع‌تر از وسایل دیگر جای آن را مشخص کنید تا تکلیف سایر وسایل نیز مشخص شود. 

اگر کنار آشپزخانه ایوان دارید، می‌توانید برای قرار دادن وسایل بلا استفاده و کم مصرف از این بخش نیز استفاده کنید. برای مثال شیشه‌های ترشی و مربی یا سبدها را می‌توانید در ایوان جای دهید. 

چیدن وسایل بزرگ

6. چیدن وسایل اتاق خواب‌ها

اتاق خواب‌ها قسمت‌های خصوصی و شخصی منازل به شمار می‌رود.
بنابراین بهتر است هر شخصی چیدن اتاق مخصوص به خودش را بر عهده بگیرید. پس از این که اتاق هر یک از اعضا خانواده مشخص شد، وسایل مربوط به هر اتاقی را در همان اتاق قرار دهید تا سر فرصت چیده شود.

برای چیدن اتاق‌ها نیز باید از وسایل بزرگ‌تر شروع کنید. وسایلی مانند تخت خواب، میز و یا حتی گلدان‌ها باید قبل از بقیه وسایل در اتاق‌ها چیده شده باشند. 

پس از چیدن وسایل بزرگ به سراغ لباس‌ها رفته و آن‌ها را مرتب کنید. لباس‌ها را به تفکیک فصول سرد و گرم در کمدها بچینید. 

7. چیدن وسایل حال و پذیرایی

یکی از حساس‌ترین مرحله‌ی چیدن لوازم پس از اسباب کشی مربوط به حال و پذیرایی است، برای چیدن این قسمت از منزل نیز باید از وسایل بزرگتری مانند مبل و میز ناهارخوری شروع کنید. قبل از آن نیز باید فرشی را که می‌خواهید در وسط اتاق پهن کنید را مشخص کرده و در جای خودش قرار دهید.
برای چیدن وسایل در این بخش نه تنها زیبایی چیدمان بلکه باید راحتی در رفت و آمد را نیز در نظر بگیرید. این کار به استفاده درست و بهینه از حال و پذیرایی کمک قابل توجهی می‌نماید.
اگر در لیست وسایل این اتاق بوفه نیز دارید، کار چیدن وسایل داخل بوفه را پس از چیدن وسایل دیگر انجام دهید.
برای انجام تزیینات خانه اصلاً عجله نداشته باشید.
تزیینات نباید تا پایان چیدمان کامل منزل انجام شود. این کار بهتر است سر فرصت و زمانی که وسایل چیده شدند و منزل خلوت‌تر شد انجام شود. تزیینات منزل باید با حوصله و با فکر و خیال راحت انجام گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *