اسباب کشی در مسیرهای کوتاه

اسباب کشی یکی از کارهای دشوار و استرس‌زایی است که می‌تواند هر کسی را دچار چالش و سختی کند.
بیشتر افراد حتی برای یک بار هم که شده اسباب کشی را تجربه کرده‌اند. افرادی که مالک منزل یا محل سکونت نیستند ناچارند که هر چند وقت یک بار از خانه‌ای به خانه دیگر نقل مکان کرده و اسباب کشی کنند.
برخی از افراد دوست دارند که در نزدیکی محل سکونت قبلی خودشان مستقر شده و با فاصله کمی از محل قبل مجدداً اقامت کرده و ساکن شوند. یعنی منزل جدیدی را انتخاب می‌کنند که در نزدیکی منزل قبلی‌شان می‌باشد.
این کار نه تنها افراد را از پیدا کردن مدرسه جدید برای فرزندشان بی‌نیاز می‌کند، بلکه باعث می‌شود از دوستان و آشنایانی که در منزل قبلی داشتند، زیاد دور نشوند.
البته شرکت‌های باربری معتبری مانند باربری و اتوبار سپاهان بار در هر مسافتی که قصد اسباب کشی داشته باشید چه دور و چه نزدیک، حمل و نقل اثاثیه شما را بهترین شکل و ایمن‌ترین روش در کمترین زمان انجام خواهد داد.
اسباب کشی در مسیرهای کوتاه به خودی خود نمی‌تواند راحت و آسان باشد.

رعایت برخی نکات و ترفندها برای انجام اسباب کشی می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند. رعایت نکردن برخی از نکات حتی در صورت نزدیکی مکان جدید می‌تواند فرآیند اسباب کشی را دشوارتر نماید.
در این مقاله سعی داریم تا شما را با مزیت‌ها و روش‌های اسباب کشی در مسافت‌های کوتاه آشنا سازیم.

پیش از انجام اسباب کشی و نقل مکان به محل جدید بهتر است آن را برای سکونت تمیز و آماده سازید.
این کار برای چیدن و جابجایی اثاثیه به شما کمک فراوانی خواهد کرد. شستشو و آماده‌سازی مکان جدید برای سکونت از کارهای لازم و ضروری قبل از اسباب کشی است که آن را باید حتماً انجام دهید.

تمیز کردن منزل جدید

مزیت اسباب کشی در مسیرهای کوتاه

از مزایای اسباب کشی در مسافت‌های کوتاه این است که رفت و آمد به محل جدید برای اسباب کشی خیلی آسان‌تر از مسیرهای طولانی است.
این مزیت باعث می‌شود که در هنگام اسباب کشی تعداد دفعات بیشتری بتوانید به محل جدید رفته و اسباب و وسایل را طبق اندازه گیری وسیله‌ها جابجا نمایید.

این مزیت برنامه ریزی برای اسباب کشی را سهل و آسان می‌نماید.
چیدن دقیق وسایل، بررسی فضای کمدها و کابینت ها، سرعت انجام اسباب کشی و کیفیت آن را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

جابجایی تدریجی

اگر برای بردن اسباب و وسایل به منزل جدید عجله‌ای ندارد و فرصت کافی را در اختیار دارید می‌توانید وسایل و اثاثیه کم حجم را به مرور و با وسیله نقلیه شخصی جابجا کنید.

برخی افراد ترجیح می‌دهند وسایل سبک را با ماشین خودشان و به مرور جابجا کنند. این کار برای اسباب کشی در مسافت‌های کوتاه و نزدیک راه حل خوب و مناسبی می‌تواند باشد.

برای اسباب کشی در مسافت‌های کوتاه حتی می‌توانید از ماشین‌های باربری کوچکتر مثل نیسان بهترین شرکت‌های اسباب کشی در اصفهان استفاده کنید.
جابجایی بارهای سنگین مثل یخچال، مبل، اجاق گاز و … در مسیرهای کوتاه با وسایلی مانند وانت یا نیسان راحت‌تر است.

اگر حجم بار شما زیاد است نهایتاً از یک دستگاه کامیون برای اسباب و اثاثیه بزرگتر و برای جابجایی اثاثیه سبک و کم حجم از وسیله نقلیه شخصی‌تان بهره بگیرید.

بسته بندی

اولویت‌بندی وسیله‌ها

همان طور که گفتیم با توجه به راحتی رفت و آمد به منزل جدید و حمل اثاثیه به صورت تدریجی، می‌توان جابجایی وسایل را اولویت‌بندی نمود. برای این کار برای حمل و نقل وسایل می‌توان برنامه ریزی کرد و ابتدا وسایل غیر ضروری را به منزل جدید منتقل کرد.

وسایلی که کمتر به آن نیاز دارید و برایتان ضروری نیست را اول به منزل جدید منتقل کنید و در مراحل بعدی به صورت اولویت بندی، دیگر وسایل را به مرور جابجا نمایید.

این روش برای مواقعی که فرصت کافی برای اسباب کشی دارید، روش بسیار خوبی است که استرس و تنش شما را در هنگام اسباب کشی کاهش می‌دهد.
پس قبل از بسته‌بندی و حمل اثاثیه بهتر است وسیله‌ها را اولویت‌بندی کرده و بر اساس اولویت اقدام به بسته‌بندی و جابجایی آن‌ها کنید.
برای مثال یخچال و اجاق گاز وسایلی هستند که تا روز آخر اسباب کشی تدریجی به آن‌ها نیاز دارید و یا وسایل دم دستی مانند برخی از لباس‌ها را مرتب احتیاج دارید، بنابراین این وسیله‌ها را می‌توانید در اولویت آخرتان قرار داده و در آخرین مرحله بسته‌بندی و جابجا نمایید.

بسته‌بندی اصولی

بسته‌بندی وسایل برای جابجایی و حمل و نقل اسباب و اثاثیه در مسیرهای کوتاه نیز مانند مسیرهای طولانی باید با روش‌های اصولی انجام شود.
برای بسته‌بندی اصولی اسباب و اثاثیه منزلتان می‌توانید از شرکت‌های باربری معتبر که تجربه و دانش کافی در این زمینه را دارند استفاده کنید.

اسباب کشی با کامیون

استفاده از یک کامیون و چند وانت برای جابجایی وسایل

اگر شما وسایل زیادی برای اسباب کشی دارید و منزل جدید شما فاصله کوتاهی با منزل قبلی دارید می‌توانید یک کامیون و چند وانت برای اسباب کشی اجاره نمایید. البته این ترکیب را برای اسباب کشی در مسافت‌های طولانی نیز می‌توان به کار برد.
در صورتی می‌توانید از این روش برای مسافت‌های طولانی استفاده کنید که وانت یا نیسانی که اجاره می‌کنید مسقف باشد تا در صورت بارندگی به اثاثیه شما آسیبی وارد نشود.

استفاده از وانت در چند مرحله

برخی از افراد برای اسباب کشی در مسیرهای کوتاه و نزدیک تمایل دارند که در چند مرحله وسایلشان را با وانت به خانه جدید منتقل کنند.
اما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار از یکی کامیون به جای چند وانت برای جابجایی وسایل‌تان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *