ترس از اسباب کشی

در ابتدای خلقت بشر مداوم در حال جابجایی و تکاپو بوده است این موضوع در تاریخ به خوبی مشهود است که از محلی به محل دیگر کوچ می‌کردند تا شرایط بهتر و مساعدی را برای زندگی تجربه کند. این انتقال و جابجایی ممکن است اکنون شکل دیگری داشته باشد اما ماهیت اصلی آن بهبود شرایط زندگی است که تغییری نکرده است. با این تفاسیر شنیدن کلمه اثاث‌کشی و از مکانی به مکان دیگر رفتن برای افرادی که مستأجر هستند ترس از اسباب کشی به وجود می‌آورد که تا حدودی یک عمل خسته‌کننده و کسالت‌بار است که بسیار دشوار و سخت می‌باشد.

مهم‌ترین علت‌های نقل‌مکان کردن مردم نیاز داشتن به یک فضای بزرگ‌تر برای اعضای خانواده است. از دیگر علت‌ها می‌توان به بالا بودن درآمد و رفاه مالی اشاره نمود. البته افراد که مستأجر هستند امکان دارد که موعد قراردادشان به اتمام رسیده باشد به همین علت مجبور به جابجایی هستند. لذا شاید برخی از علت‌هایی هم وجود داشته باشند که در ظاهر امر کمی عجیب و بی‌اهمیت به نظر برسد که باز هم منجر به نقل‌ مکان افراد از مکانی به مکان دیگر خواهد شد.
در برخی از مواقع این امکان وجود دارد که در وهله اول از دیدگاه شما قانع‌کننده نباشد اما بیشتر افراد به علت وجود حشرات موذی تصمیم به جابجایی می‌گیرند. چنانچه که احتمال اینکه آن‌ها نیز روش‌های مختلفی را امتحان کرده باشند اما در پایان به نتیجه‌ای نرسیده باشند. تا زمانی که به عنوان یک دانشجو از منزل دانشجویی خود به محل دیگری نقل‌مکان می‌کنید و یا وسایل منزلتان خیلی زیاد نیستند اثاث‌کشی راحت‌تر و سریع انجام می‌شود. این دست از افراد در فرایند جابجایی از شروع بسته‌بندی کردن وسایل تا کمک گرفتن از معتبرترین شرکت حمل اثاثیه منزل از اصفهان ممکن است کمتر از یک روز زمان نیاز داشته باشند. اما در برخی از اوقات نیز اثاث‌کشی به قدری سخت و طاقت‌فرسا می‌شود که کنترل امور از دست افراد خارج می‌شود و به یک کابوس وحشتناک تبدیل خواهد شد.

با توجه به اینکه در بیشتر مواقع بعد از پایان قرارداد اجاره و افزایش ودیعه همچنین بزرگ‌تر کردن منزل موجب می‌شود تا افراد از روی ناچاری دست به جابجایی بزنند و افراد اجاره‌نشین معمولا مجبور هستند که به صورت مداوم اثاث‌کشی کنند؛ اما بعضی از دلایلی که افراد دست به اثاث‌کشی می‌زنند خنده‌دار یا ترسناک هستند که موجب می‌شود تا به خود سختی بدهند تا این شرایط را به نفع و سود خود تغییر دهند.

دور بودن محل زندگی به محل کار

7 دلیل مهم‌ ترس از اسباب کشی

7 دلیل مهم‌ ترس از اسباب ‌کشی عبارت است از:

  1. دور بودن محل زندگی به محل کار
  2. نشتی لوله‌ها و فرسودگی
  3. سروصدای بیش از حد حیوانات خانگی
  4. وجود حشرات موذی
  5. همسایه بد و مردم‌آزار
  6. ساختمان قدیمی با امکانات و تجهیزات ضعیف
  7. شرایط آب‌ و هوایی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دور بودن محل زندگی به محل کار

اغلب ما ساعت‌ها زمان ارزشمند خود را در مسیر رفت‌وآمد منزل تا محل کار صرف می‌کنیم در صورتی که می‌توانیم محل زندگی خود را در مجاورت اداره یا شرکت خود انتخاب کنیم این کار به کیفیت زندگی و کار ما نیز کمک شایانی می‌کند.

ممکن است در خوشبختانه‌ترین حالت ممکن بتوانیم که این مسیر طولانی را برای یک الی دو سال تحمل کنیم؛ اما در طولانی مدت قطعاً دچار فرسایش و خستگی خواهیم شد یا اینکه به دلیل دور بودن فاصله نتوانیم به موقع سرکار حاضر شویم و موجب شود تا ما امنیت شغلی خودمان را نیز از دست بدهیم. طبق تحقیقات و بررسی‌های آماری در این مورد به خصوص سالانه بسیاری از اثاث‌کشی‌ها بر همین اساس رخ می‌دهد.

سروصدای بیش از حد حیوانات خانگی

2. نشتی لوله‌ها و فرسودگی

هیچ چیزی به جز نشتی‌های مداوم یا ترکیدگی لوله‌های آب در منزل نمی‌تواند فاجعه آور باشد حتی اگر هم مستأجر باشید، زیرا هزینه تمامی تعمیرات بر عهده صاحب‌خانه است. فرسودگی لوله‌ها و تأسیسات ساختمان باعث می‌شود تا شما مداوم دچار دردسر شوید از همین رو بهترین کار این است که محل را ترک کنید و به یک مکان دیگری اثاث‌کشی کنید.

3. سروصدای بیش از حد حیوانات خانگی

یکی از بدترین شرایطی که ممکن است برای افراد اتفاق بیفتد این است که همسایه کناری شما حیوان خانگی یا سگ داشته باشد در این صورت است که سروصدای آن آسایش و آرامش شما را خواهد گرفت. حتی اگر شما از آن دست از افراد باشید که عاشق حیوانات هستید، اما باز هم در طول شب که سگ پارس می‌کند باعث می‌شود تا شما بتوانید خوب بخوابید و استراحت کنید. از همین رو اقدام به جابجایی و اثاث‌کشی از آن محل به محل دیگر می‌کنید.

وجود حشرات موذی

4. همسایه بد و مردم‌آزار

ممکن است بسیاری از سختی‌ها و مشکلات را به جان بخرید اما امکان ندارد که بتوانید همسایه بد را تحمل کنید. یک همسایه بد باعث می‌شود تا اعصاب شما را به هم بریزد.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رفت‌وآمد زیادی دارید و مرتب مهمان دارید باید توجه داشته باشید که امکان دارد که به مذاق همسایه شما خوشایند نباشد و باعث ایجاد دردسرهایی برای شما شود.
داشتن همسایه بد آسایش و آرامش را از شما خواهد گرفت و به همین علت به دلیل نزدیک بودن به یکدیگر از رفت ‌و آمدهای شما مطلع است و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای شما به وجود آورد. البته احتمال اینکه همسایه بد بدون علت با شما دشمنی خصومت داشته باشد خیلی کم است. بهتر است زمانی که با همسایه‌های خود با مشکلی برمی‌خورید با گفتگو به راحتی آن را برطرف کنید.

5. وجود حشرات موذی

برخی از افراد هستند که با مشاهده سوسک و حشرات موذی در منزل اقدام به اثاث‌کشی می‌کند، زیرا اصلاً تحمل دیدن و زندگی کردن با حشرات موذی را در منزل و مهم‌تر از آن در آشپزخانه ندارد.
در بیشتر مواقع نیز استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و سم‌های آفت‌کش در دفع حشرات موذی مانند موریانه و سوسک مفید نیستند از همین رو ترجیح می‌دهند رنج اثاث‌کشی را تحمل کنند.

ساختمان قدیمی با امکانات و تجهیزات ضعیف

6. شرایط آب‌ و هوایی

یکی دیگر از دلایلی که افراد را به فکر جابجایی از محلی به محل دیگر می‌اندازد کیفیت آب‌وهوای منطقه است. در بیشتر شهرهای بزرگ آب و هوا بسیار آلوده است از همین رو برخی از افراد به دلیل داشتن ناراحتی‌های قلبی و عروقی و یا به دستور پزشک معالج خود اقدام به جابجایی و اثاث‌کشی می‌کنند تا در یک محل و یا شهری با آب‌ و هوای تمیزتر زندگی کنند.

7. ساختمان قدیمی با امکانات و تجهیزات ضعیف

برخی از افراد از بسیار سختگیر و وسواسی هستند یا این افراد نسبت به سایرین بیشتر در معرض جابجایی هستند، زیرا به دلیل کثیف بودن حیاط و راهرو، شیشه‌های شکسته، امکانات رفاهی ضعیف همچنین بوی بد فاضلاب و سایر مشکلات دیگر اقدام به جابجایی می‌کنند.

در بیشتر مواقع به این نتیجه می‌رسید که خوب است که به دلیل اینکه تعمیرات انجام دهید اثاث‌ کشی کنید و محل سکونت خود را تغییر دهید. البته چنانچه که مستأجر هستید اصلاً به صلاح نیست که هزینه‌ای برای تعمیرات ساختمان بپردازید. در صورتی که صاحب‌خانه نیز هزینه‌های مربوط به تعمیرات ساختمان را نپردازید بهترین کار این است که مکان خود را تغییر دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *