بسته‌ بندی ساعت ایستاده

ساعت‌های ایستاده پدربزرگ از وسایل دکوری و با ارزش و گران قیمت است که معمولا در برخی از خانه‌ها وجود دارد. در زمان اسباب‌کشی منزل نیاز است که این وسیله تزیینی زیبا نیز که دارای آونگ بلند با وزن زیاد به خوبی بسته‌بندی کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. بسته‌ بندی ساعت ایستاده نیاز به تخصص افراد حرفه‌ای در این حوزه دارد که می‌توانید با شرکت‌های اسباب کشی در اصفهان تماس بگیرد. در صورت تمایل می‌توانید خودتان بسته‌ بندی ساعت ایستاده را به طور صحیح انجام دهید.

روش‌های بسته‌ بندی ساعت ایستاده

حمل و نقل کالاهای بزرگ ترفندهای مختلفی دارد، روش‌های بسته‌ بندی ساعت ایستاده عبارت است از:

  1. بررسی کردن ساعت پدربزرگ
  2. کمک گرفتن از خدمات شرکت باربری
  3. جدا کردن قطعات ساعت برای ایمن نگه‌داشتن
  4. ایمن کردن زنجیره‌های ساعت‌های آونگ محور
  5. وزنه‌ها را بردارید
  6. برچسب زدن وزن
  7. محافظت کردن از زنجیره‌های حلق‌آویز
  8. ایمن کردن راهنمای آونگ
  9. بسته‌بندی کردن میله‌های سیمانی
  10. جدا کردن قفسه‌های شیشه‌ای و زیورآلات چوبی
  11. بسته‌بندی پاندول و وزنه‌ها
  12. محافظت کردن از بخش‌های شیشه‌ای جلو
  13. پوشاندن تمامی‌ بدنه ساعت
  14. کمک گرفتن از دوستان و آشنایان
  15. استفاده از دستگاه‌های چرخ‌دار یا دالی
  16. قرار دادن ساعت در مدت زمان طولانی در کامیون
  17. نصب ساعت و مونتاژ آن در منزل جدید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

چگونه ساعت‌های بزرگ را بسته‌بندی کنیم؟

1. بررسی کردن ساعت پدربزرگ

پیش از جابجایی ساعت پدربزرگ بهترین کار بررسی ساعت است تا در صورتی که آسیب یا صدمه‌ای به او رسید است متوجه شوید به این دلیل که قطعه‌هایی که آسیب‌دیده است ممکن است در حین جابجایی خسارات غیرقابل‌جبرانی را در پی داشته باشد. همچنین اگر چوب و یا اجزای شیشه‌ای آن صدمه‌دیده است را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

2. کمک گرفتن از شرکت‌های باربری حرفه‌ای

بهترین و آسان‌ترین روش برای بسته بندی وسایل کمک گرفتن از شرکت‌های حمل اثاث است که البته مستلزم پرداخت هزینه نیز می‌باشد.

3 جدا کردن قطعات ساعت برای ایمن نگه‌داشتن

این مدل از ساعت‌ها به دلیل بزرگ و سنگین بودن آن‌ها لازم است که در هنگام جابجایی قطعات مهم که احتمال شکستن و آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد از جدا کنید. جابجایی ساعت‌های پدربزرگ مانند پیانو است که باید هنگام انتقال آن دقت و توجه بسیاری داشته باشید؛ چرا که در صورت آسیب دیدن ممکن است برای همیشه غیرقابل‌جبران باشد. زمانی که می‌خواهید قطعات ساعت را از هم جدا کنید از یک جفت دستکش پنبه‌ای استفاده کنید تا از بروز عرق و روغن‌های موجود در دستانتان آسیبی به برنج و سایر عناصر شیشه ساعت نزند و آن را لکه‌دار نکند.

4. ایمن کردن زنجیره‌های ساعت‌های آونگ محور

ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای انتقال و حمل ساعت پدربزرگ جداسازی اولیه قطعات است. نخستین اقدام برای جداسازی قطعات محافظت از کابل‌ها و زنجیرهای آن است تا در هنگام حرکت دچار خستگی نشوید.

5. وزنه‌ها را بردارید

صفحه جلوی شیشه را باز کنید و نوسان آویز ساعت را متوقف کنید. با استفاده از چند تکه کاغذ بسته‌بندی‌شده را بالاتر از هر قرقره بگذارید. وزنه‌ها را از تمام راه به یکباره باد کنید تا تکه‌های کاغذ در برابر هر قرقره فشرده شود.

6. برچسب زدن وزن

میزان وزن ساعت پدربزرگ قابل تعویض نیست برخی از اوقات این موارد کوچک است که به شما اجازه می‌دهد که این مدل ساعت را به بهترین شیوه جابجا کنید. مهم است که بدانید که وزن هر ساعت به کدام جهت می‌رود: چپ، مرکز یا راست بر روی آن‌ها برچسب بزنید.

7. محافظت کردن از زنجیره‌های حلق‌آویز

ابتدای امر نوسان آونگ را توسط دستتان قطع کنید. سپس وزنه‌ها را تا نیمه، تقریباً سه چهارم از طول باد کنید. وزنه‌ها را از تمام طول بالا نیاورید؛ چرا که این کار می‌تواند باعث پاره شدن زنجیره و شاخه‌های شود. در مرحله‌ی بعدی اتصال کابل را کاملاً مشخص کنید. سپس اتصالات را در محل ثابت نمایید. این مرحله مشخص می‌کند که زنجیره‌های ساعت در زمان حمل و نقل از سایر بخش‌های دیگر آن‌ها خاموش نشوند.

بسته‌بندی ساعت‌های ایستاده

8. ایمن کردن راهنمای آونگ

نقل و انتقال ساعت پدر بزرگ خیلی سخت نیست تنها کافی است که شما مراحل جداسازی قطعات را به خوبی انجام دهید و آن‌ها را صحیح بسته‌بندی کنید. برای بسته‌بندی آونگ نیز لازم است که احتیاط لازم را انجام دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. اطراف آونگ را با چند ورق بسته‌بندی نرم بپیچانید تا هنگام حرکت و جابجایی صدمه‌ای به آن وارد نشود.

9. بسته‌بندی کردن میله‌های سیمانی

بعضی از نمونه‌های ساعت پدر بزرگ با میله‌های سنگ آهک هستند که اگر ساعت طول بکشد تا آن را جابجا کنید این میله‌ها به عنوان محافظ عمل می‌کنند تا آسیبی به ساعت شما وارد نشود. البته باید مراقب باشد؛ زیرا امکان شکسته شدن میله‌ها نیز وجود دارد.

10. جدا کردن قفسه‌های شیشه‌ای و زیورآلات چوبی

برای جابجایی ایمن ساعت پدربزرگ بهتر است که از قفسه‌های شیشه‌ای موجود را بردارید و آن‌ها را بسته‌بندی کنید. چرا که در هنگام جابجایی امکان شکسته شدن شیشه‌ها وجود دارد پس مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

11. بسته‌بندی پاندول و وزنه‌ها

پاندول و وزنه‌ها را به آرامی‌ از ساعت جدا کنید و سپس داخل ورق‌های بسته‌بندی بپیچید.

12. محافظت کردن از بخش‌های شیشه‌ای جلو

قسمت‌های شیشه‌ای جلو بسیار شکننده هستند باید هنگام جابجایی کاملاً دقت داشته باشید تا خدشه‌ای به آن‌ها وارد نشود.

13. پوشاندن تمامی‌ بدنه ساعت

تمام بخش‌های ساعت را با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار پوشش دهید.

حمل ساعت‌های ایستاده پدربزرگ

14. کمک گرفتن از دوستان و آشنایان

برای حمل و نقل و جابجایی ساعت پدربزرگ لازم است که از چند نفر کمک بگیرید که البته اگر از دوستان و آشنایانتان باشد خیلی بهتر است چرا که دلسوزتر کار می‌کنند و مراقب وسایل شما نیز هستند.

15. استفاده از دستگاه‌های چرخ‌دار یا دالی

برای حرکت دادن بدنه اصلی ساعت که خیلی سنگین است بهترین کار قرار دادن آن بر روی چرخ‌های دالی است که با تهیه کردن این چرخ‌ها به راحتی ساعت را جابجا کنید.

16. قرار دادن ساعت در مدت زمان طولانی در کامیون

با کمک گرفتن از یک سطح شیب‌دار می‌توانید ساعت را در داخل کامیون بارگیری کنید. زمانی که ساعت را داخل کامیون قرار دادید حتما با یک طناب آن را محکم کنید تا در طول حرکت ماشین ساعت به این طرف و آن طرف برخورد نکند و صدمه‌ای نبیند.

17. نصب ساعت و مونتاژ آن در منزل جدید

آخرین مرحله از بسته‌ بندی ساعت ایستاده این است که زمانی که به منزل جدید رسیدید ساعت و تمامی‌ قطعاتی که بسته‌بندی کرده‌اید را باز کنید و مجدد تمامی‌ قطعات را به آرامی‌ مونتاژ کنید تا مثل روز اول به شما کار دهد و از آن لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *