بسته‌ بندی مبلمان

بسته‌ بندی مبلمان در زمان اثاث‌کشی یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است. با افزایش هزینه مبلمان در صورتی که خسارت و آسیبی به مبلمان برسد جبران آن بسیار سخت و دشوار است از همین رو در زمان اسباب‌کشی بایستی نکات مهمی را برای جابجایی مبلمان مورد توجه قرار دهید تا خطری مبلمان شما را تهدید نکند.

با توجه به اینکه بیشترین بخش مبلمان از پارچه یا چرم و الیاف تشکیل‌شده است آسیب‌پذیری بسیاری در معرض اجسام نوک تیز و برنده دارد. بخش بسیار مهم دیگری از مبلمان از چوب است که در برابر سایش و ضربه ضعیف می‌شود و دچار آسیب‌دیدگی می‌شود.

5 ترفند بسته‌ بندی مبلمان

  1. بسته‌ بندی مبلمان با استفاده از پتو یا پارچه ضخیم
  2. وسایل کمکی برای محکم کردن بسته‌بندی
  3. بسته‌بندی مبلمان با سلفون ضخیم یا رول‌های پلاستیکی محکم
  4. استفاده از تکه‌های کارتن برای بسته‌بندی مبلمان
  5. بسته‌بندی مبلمان با کمک گرفتن از ضربه‌گیر حبابی یا بابل رپ

این وسیله در اندازه‌های مختلف با جنس و مدل‌های متفاوتی می‌باشد در ضمن قیمت بالای آن باید با دقت هر چه تمام‌تر بسته‌بندی شود. برای اطمینان داشتن از آسیب نرسیدن به مبلمان می‌توانید بسته‌بندی آن را به شرکت‌های حمل و نقل اثاث اصفهان بسپارید و از بیمه حمل اثاثیه استفاده کنید تا در صورت هر نوع بی‌احتیاطی و یا آسیبی بتوانید از آن‌ها خسارت دریافت کنید.

بسته‌بندی مبلمان

1. بسته‌بندی مبلمان با استفاده از پتو یا پارچه ضخیم

یکی از ساده‌ترین روش‌های بسته‌بندی مبلمان استفاده از پتوهای سبک با پارچه‌های محکم و ضخیم است که با پوشاندن مبلمان می‌توانید آن را جابجا کنید. در صورت استفاده از پتو بهتر است از پتوهای سبک و قدیمی برای این کار استفاده کنید تا باعث آسیب رسیدن به پتوی شما نگردد. زمانی که می‌خواهید معلمانتان را با پتو پوشش دهید لازم است که ابتدا یک بخش از مبلمان تان را بپوشانید. مطمئن شوید که قسمت‌های بالا و پایین معلمانتان را به خوبی پوشش داده‌اید. به شکلی مبلمان را پوشش دهید که انگار می‌خواهید آن را برای شخصی هدیه کنید دقت داشته باشید که تمامی بخش‌ها را به خوبی بپوشانید.

2. وسایل کمکی برای محکم کردن بسته‌بندی

بعد از اینکه تمامی بخش‌های مبلمان را به خوبی پوشانید لازم است که آن را محکم کنید تا در هنگام جابجایی از یکدیگر باز نشوند برای این کار لازم است از یک چسب نواری پهن یا طناب کمک بگیرید؛ چون با این کار امکان باز شدن یا لیز خوردن طناب را در حین جابجایی به شما نمی‌دهد.

3. بسته‌بندی مبلمان با سلفون ضخیم یا رول‌های پلاستیکی محکم

از دیگر روش‌های پوشانیدن مبلمان در حین اثاث‌کشی استفاده از سلفون‌های ضخیم یا رول‌های پلاستیک است. شما با استفاده از سلفون‌های ضخیم می‌توانید مبلمان را بسته‌بندی کنید این روش بسته‌بندی با سرعت زیاد انجام می‌شود. سلفون را کاملا دور تا دور مبل بپوشانید. توجه داشته باشید که برای پایه‌های مبل بایستی سلفون بیشتری استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های این نوع بسته‌بندی جلوگیری از گردوخاک بر روی مبلمان است.

بسته‌بندی مبلمان با سلفون ضخیم یا رول‌های پلاستیکی محکم

4. استفاده از تکه‌های کارتن برای بسته‌بندی مبلمان

بعضی از مبلمان‌ها دارای گوشه‌های حساس هستند برای محافظت از این بخش‌ها بهتر است که از تکه‌های کارتن استفاده کنید. بعد از استفاده از هر نوع بسته‌بندی با ابزارهای مختلف شما بهتر است که نقاط حساس مبلمان را پوشش دهید برای این کار خوب است به میزان کافی برای پوشش گوشه‌های کمد، ویترین و مبل از کارتن‌های تکه‌تکه شده استفاده کنید سپس با استفاده از نوار چسب پهن یا طناب محکم آن بخش‌ها را پوشش دهید. در حین انجام این کار شما بایستی کارتن‌ها را خم‌کنید تا مشکلی برای جابجایی مبلمان نداشته باشید.

5. بسته‌بندی مبلمان با کمک گرفتن از ضربه‌گیر حبابی یا بابل رپ

بابل رپ به وسیله‌ای گفته می‌شود که از نایلون و حباب‌های هوا تشکیل‌شده است. حباب‌های هوا موجب جلوگیری از ضربه دیدن و آسیب رسیدن شی داخل کیسه بابل رپ می‌شود. با استفاده از بابل رپ می‌توانید وسایل بزرگ و سنگین مثل یخچال، گاز، مبلمان و ماشین لباسشویی و سایر لوازم دیگر استفاده کنید. به طور کلی دو نوع نایلون حباب‌دار وجود دارد که برای مسافت‌های طولانی مدت از این مدل استفاده می‌شود. در واقع نمونه‌های مشابه در بازار کیفیت مطلوبی ندارند و عملکرد بالایی نیز در محافظت و مراقبت از لوازم شما را نخواهند داشت از همین رو با استفاده از این نوع بسته‌بندی شما امنیت معلمانتان را تضمین خواهید کرد.

در صورتی که بسته ‌بندی مبلمان را به طور کامل انجام دادید با شرکت اتوبار اصفهان تماس بگیرید تا شما را برای جابجایی و اسباب‌کشی یاری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *