اسباب ‌کشی در طول سال تحصیلی

اسباب ‌کشی در طول سال تحصیلی مشکلات جدی را برای فرزندان شما به وجود می‌آورد تا جایی که امکان دارد آن را به تعطیلات تابستان به تاخیر بیندازید تا فرزندان نیز دچار سردرگمی و نگرانی نشوند؛ اما چنانچه امکان‌پذیر نیست می‌توانید با اتخاذ شیوه‌های صحیح و کاربردی یک اسباب‌کشی راحت را پشت سر بگذارید.

نکات مهم برای اسباب ‌کشی در طول سال تحصیلی

نکاتی در مورد اسباب‌کشی در طول سال تحصیلی که لازم است رعایت کنید عبارت است از:

  1. صادق باشید
  2. مثبت اندیش باشید
  3. مکان مناسبی انتخاب کنید
  4. تنظیم یک برنامه‌ریزی منظم و مناسب
  5. از فرزندان کمک بگیرید و آن‌ها را مشارکت دهید
  6. پیدا کردن مدرسه جدید برای فرزندان
  7. اجازه دهید تا فرزندتان با دوستان قدیمی خود در ارتباط باشد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. صادق باشید

بهتر است زمانی فرزند خود را در جریان اسباب‌کشی قرار دهید که می‌خواهید منزل را تحویل دهید و مشغول جمع کردن اثاثیه هستید؛ زیرا فکر کردن به این مسئله برای او بسیار دشوار و سخت است از همین رو بهتر است تا قطعی نشدن جابجایی او اطلاعی نداشته باشد. برای آسان‌تر شدن روند اسباب کشی می‌توانید از خدمات معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل اثاث اصفهان استفاده کنید. ممکن است برخی از فرزندان با قرار گرفتن و وفق دادن خود با مکان جدید یا مدرسه جدید مشکل داشته باشند برای رفع این مشکل لازم است که اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت کنید به او این اطمینان خاطر را دهید که می‌تواند از این چالش جدید با موفقیت و سربلندی بیرون بیاید.

اسباب‌کشی در طول سال تحصیلی

2. مثبت اندیش باشید

لازم است که خود را برای واکنش‌ها و رفتارهای جدید فرزندتان آماده کنید. جابجایی و منتقل شدن در محیط جدید نیاز به زمان دارد و تا هنگامی که همه چیز مانند سابق نشده است ممکن است کودک شما از همه چیز بترسد یا وحشت داشته باشد که کاملا طبیعی است. در نظر داشته باشید که نگرش و دیدگاه شما می‌تواند خیلی ویژه و خاص به کودک شما کمک کند، از همین رو در مورد ماجراجویی جدید، مثبت اندیش و شگفت‌زده باشید.

3. مکان مناسبی انتخاب کنید

بهتر است منزل جدیدی که می‌خواهید انتخاب کنید یک مجتمع آپارتمانی باشد زیرا امکانات رفاهی خانوادگی از قبیل زمین بازی یا استخر می‌تواند کودک شما را جذب کند؛ بنابراین باعث می‌شود کودک شما محیط جدید را دوست داشته باشد و بهتر با شرایط کنار بیاید. در ضمن نیز باعث می‌شود که فرزندتان به آمدن و ماندن در منزل اشتیاق نشان دهد.

4. تنظیم یک برنامه‌ریزی منظم و مناسب

پیش از اینکه به در مورد اسباب‌کشی تصمیم بگیرید لازم است که درباره نحوه رفت و آمد فرزند خود به مدرسه فکر کنید و تمامی جوانب را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ای که برای مسیر رفت و آمد فرزندتان به مدرسه انتخاب می‌کنید، کاملا صحیح و درست باشد. در صورتی که فرزند خود را با خودرو به مدرسه می‌برید؛ در روز اول و در شهر جدید یک تست مسیریابی انجام دهید؛ اما در صورتی که با اتوبوس به مدرسه می‌رود، از مدرسه او در مورد برنامه زمانی او سوال کنید تا مطمئن شوید که او در زمان مشخص و بدون دیر آمدگی به مدرسه می‌رسد.
در صورتی که اسباب‌کشی را کامل انجام دادید و زندگی به روال قبل برگشت. فرزند نیز به زندگی و محیط جدید عادت می‌کند. داشتن یک برنامه روزانه به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید که فرزندانتان در چه ساعتی باید کجا باشند و باعث می‌شود تا رفت و آمد فرزندتان آسان‌تر شود.

نکاتی در مورد اسباب کشی در طول سال تحصیلی

5. پیدا کردن مدرسه جدید برای فرزندان

بهتر است که در هر منطقه‌ای که می‌خواهید ساکن شوید به دنبال مدرسه جدیدی برای فرزند خود باشید زیرا برخی از مدارس اجازه ورود در اواسط سال تحصیلی را به دانش آموزان نمی‌دهند. در صورتی که شما در حال اسباب‌کشی در نزدیک منزل فعلی خود هستید مشکلی ایجاد نمی‌کند و نیازی نیست که مدرسه فرزند خود را تغییر دهید؛ اما در صورتی که فاصله مدرسه تا منزل جدیدتان خیلی زیاد است لازم است که یک مدرسه در اطراف محل سکونت خود پیدا کنید و مراحل نام‌نویسی را انجام دهید.

6. از فرزندان کمک بگیرید و آن‌ها را مشارکت دهید

توجه داشته باشید که مدرسه جدید فرزندتان چه برنامه‌های فوق‌العاده‌ای برای بچه‌ها تدارک دیده است. اگر پیش از اسباب‌کشی به فرزند خود فرصت انتخاب دهید؛ در واقع او چیزی برای بدست آوردن در آینده‌ای نزدیک برای کاهش استرس از اسباب‌کشی خواهد داشت. در ضمن نیز شما می‌توانید پیش از شروع کار مدرسه برای کمک و سهولت در تمام امور از مربیان یا راهنمایان برای آماده کردن فرزند خود کمک بگیرید.

7. اجازه دهید تا فرزندتان با دوستان قدیمی خود در ارتباط باشد

به فرزند خود اطمینان و اجازه را بدهید تا با دوستان قدیمی خود در ارتباط باشد به او بگویید که می‌تواند در مدرسه جدید هم دوستانی پیدا کند. ارتباط داشتن فرزندتان با دوستان قدیمی به او آرامش می‌دهد. همچنین به او کمک می‌کند تا در مدرسه جدیدش اجتماعی باشد.
امیدوارم توانسته باشیم تا شما را با نحوه اسباب‌کشی آسان و راحت در طول سال تحصیلی آشنا کنیم و تا حدودی از استرس و نگرانی‌های شما را کاهش داده باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *