بیمه حمل اثاثیه

برای بسیاری از افرادی که مایل هستند هنگام اسباب کشی از شرکت اتوبار اصفهان بهره مند شوند، همواره این سوال وجود دارد که آیا آن‌ها خدمات بیمه حمل اثاثیه را ارائه می‌دهند و یا خیر؟ و به طور کلی آیا بهره مندی از این ویژگی مفید خواهد بود؟

برخی از شرکت‌های اثاث کشی اصفهان وجود دارند که به منظور کاهش مشکلات موجود در هنگام حمل و نقل، برای افزایش اطمینان مشتریان و به منظور به سلامت رساندن اثاث به مقصد، اقدامات لازم برای بیمه کردن اثاثیه را انجام می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود تا برخی از خطراتی که ممکن است در هنگام جابجایی برای وسایل اتفاق بیفتد کاهش یابد و یا به عنوان یک تضمین وجود داشته باشد.

هر چند بسیاری از شرکت‌های اثاثیه منزل اصفهان وجود دارند که به مشتریان خود اطمینان می‌دهند کالاها و اثاثیه آن‌ها را بدون نیاز به نگرانی و با کمترین میزان مشکل و خسارت به مقصد خواهند رساند، با این حال برخی از آن‌ها برای اطمینان بیشتر امکاناتی همچون بیمه باربری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا نگرانی و دردسرهای آن‌ها برای حمل و نقل اثاثیه منزل کاهش پیدا کند. توجه به این موارد در هنگام انتخاب یک شرکت باربری و خدمات اتوبار بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین بهتر است با بیمه‌‌‌‌‌ی باربری بیشتر آشنا شوید.

حمل اثاث

انواع بیمه

به طور کلی می‌توان گفت که سه نوع بیمه حمل اثاثیه توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود که باربری ترانزیت، بیمه باربری داخلی و بیمه باربری صادرات و واردات از انواع آن هستند.

1- در بیمه باربری داخلی، امور مربوط به بیمه کردن محصولات و اثاثیه در داخل کشور انجام می‌شود که خود آن شامل بیمه نامه عمومی ساده و پوشش باز می‌باشد.

2- در بیمه صادرات و واردات، محصولات و یا کالاهایی قرار است به خارج از کشور صادر شوند و یا از خارج از کشور وارد شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. وجود این نوع بیمه برای تجار و بازرگانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

3- در بیمه باربری ترانزیت کالاهایی که بین دو کشور مبدا و مقصد در حال جابجایی هستند و ممکن است از داخل کشوری مانند ایران عبور کند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

طبیعی است که مورد اول یعنی بیمه‌های داخلی برای کسانی که نیاز دارند تا وسایل خود را از شهری به شهر دیگر منتقل کنند مناسب خواهد بود. در بیمه نامه‌های ارائه شده توسط شرکت اتوبار و باربری حمل و نقل کالا و اثاثیه منزل و یا شرکت‌ها و ادارات تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بیمه‌های حمل اثاثیه منزل و یا ادارات در تعرفه‌های مطلوب عرضه می‌شوند که می‌تواند تضمین کننده این مسئله باشد که محصولات مشتریان در امنیت و سلامت کامل به مقصد خواهد رسید.

در این شرایط بیمه گر موظف است که با دریافت حق بیمه از طرف بیمه گذار و در صورت بروز خسارت و یا آسیب به محصول در هنگام حمل و نقل و جابجایی آن به سمت مقصد، نسبت به تعهدات خویش مسئول بوده و در صورت بروز این مشکلات با توجه به سقف مالی بیمه، برای پرداخت آن اقدام نماید.

آغاز تعهد به این بیمه نیاز به پرداخت حق بیمه قبل از اقدامات لازم برای حمل و جابجایی اثاثیه خواهد بود و در نهایت تا مراحل پایانی دریافت مرسوله در مقصد ادامه خواهد داشت.

در شرایطی که حمل اثاثیه توسط شخص بیمه گذار صورت گیرد، تا زمانی که به طور کامل در مقصد تخلیه شود، تحت پوشش بیمه خواهد بود تمام وسایل و کالاهای منزل و آثار شخصی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. با این حال مواردی مانند حیوانات خانگی و وسایل نقلیه موتوری زمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که به صورت جداگانه و اضافی در بیمه نامه ذکر شوند. موارد خاص مانند پول نقد، جواهر و سنگ‌های قیمتی، مدارک و اسناد با ارزش، کلکسیون‌ها و یا مواردی از این دست تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. وجود بیمه زمانی می‌تواند اهمیت پیدا کند که لازم باشد اثاثیه منزل به شهرستان دیگری منتقل شود.

حمل اثاث

پرداخت خسارت چگونه انجام می‌شود؟

هنگامی که شخص بیمه گذار تشخیص دهد که به وسایل او آسیب وارد شده است و ادعای خسارت کند، لازم است تا شخص بیمه گر با اعمال اضافی، میزان درخواست شده توسط وی را کاهش داده و در نتیجه با توجه به گزینش بیمه گذار میزان ضرر و خسارت وارد شده جبران گردد.

به یاد داشته باشید که در هنگام محاسبه نرخ حق بیمه، عوامل زیادی می‌توانند باعث تغییر آن شوند و مبلغ سرمایه گذاری در فواصل مکانی که قرار است کالا آن را طی کند، هزینه‌ها و مدت زمان انبار داری و مالیات و عوارض دولتی در این مورد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در این میان شخص مدعی می‌تواند از بین گزینه‌های تعمیر کالاهای صدمه دیده و جایگزینی آن با کالای نو، دریافت هزینه‌های تعمیر یا جایگزینی، آن چه را که مطلوب است انتخاب کند. با این حال بهتر است به خاطر داشته باشید که در ابتدا لازم است بیمه گذار از توسعه و گسترش ضرر جلوگیری کرده و کارشناس حمل و نقل و نیروی خدماتی را از وجود کالاهای صدمه دیده مطلع سازد. از طرفی در صورتی که مشکلی مشاهده کند، بهتر است در اسرع وقت به شرکت بیمه مراجعه کرده و مشکل را گزارش دهد.

در این زمان پس از آنکه بیمه خسارت وارد شده را بپردازد، حق بازیافت هزینه‌های پرداخت شده از سوی مسئولین این اتفاق، برای بیمه گر باقی خواهد بود.

لازم است بیمه گزار با شرکت بیمه در بازیابی حقوق خویش همکاری کرده و موافقت خود را در این زمینه اعلام کند. در نهایت بهتر است بدانید که اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با توجه به هدف حمل و نقل، شرکت اثاث کشی در اصفهان را که در این راستا خدمات مناسبی ارائه می‌دهد را انتخاب کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *