بسته‌‌بندی انواع لباس برای اسباب کشی

معمولا یکی از نگرانی‌هایی که هنگام جابجایی و بسته‌بندی لباس‌ها وجود دارد این است که برای جلوگیری از بهم ریختگی کمد لباس‌ها باید به شیوه صحیحی تمامی لباس‌ها به ویژه لباس‌های زمستانی را بسته‌بندی کرد، زیرا این لباس‌ها حجم و فضای زیادی را اشغال می‌کند.

در این گفتار قصد داریم به شما آموزش دهیم تا بتوانید با چند ترفند کاربردی لباس‌های خود را بسته‌بندی کنید.

بسته‌بندی لباس‌های دورریختنی و بدون کاربردها ممنوع

معمولا در کمد لباس‌ها، لباس‌هایی وجود دارد که به دلایل مختلفی مانند تغییر سایز دیگر قابل استفاده نیستند بنابراین بهتر است که آن‌ها را به افراد دیگر ببخشید. در ضمن ممکن است لباس‌هایی داشته باشید که فرسوده و کهنه شده باشد و دیگر قابل پوشیدن نباشند پس بهتر است که از سایر لباس‌ها جدا شوند و دور ریخته شوند.
تمامی لباس‌ها و اداواتی که دیگر تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارید بایستی کنار گذاشته شوند. با استفاده از این ترفند شما می‌توانید از حمل و جابجایی بسیاری از لباس‌هایی که بی‌استفاده هستند جلوگیری کنید.

قبل از بسته‌بندی لباس‌ها را بشویید و تعمیر کنید

از نکات بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که قبل از بسته‌بندی لباس‌ها لازم است که آن‌ها تمیز باشند تا باعث بو گرفتن سایر لباس‌ها و کمد شما نگردد، همچنین در چنانچه که به لباس خود عطر یا لوسیون عرق بدن زده باشید موجب می‌شود تا بر روی لباس شما لکه‌های زرد رنگ و بوی نامطبوعی بگیرد. اگر هر چه سریع‌تر اقدام نکنید باعث می‌شود لکه‌ها بر روی بافت لباس شما تثبیت شوند و آن زمان لکه بری لباس شما با مشکل مواجه خواهد شد. در صورتی که لباسی یا شلواری نیاز به تعمیر داشت سریعاً اقدام کنید تا هنگام که نیاز دارید از آن استفاده کنید خراب یا کثیف نباشد. بعد از رعایت این نکات می‌توانید با خیال آسوده لباس‌ها را یکی یکی تا کنید و بسته‌بندی نمایید.

قبل از بسته‌بندی لباس‌ها را بشویید و تعمیر کنید

استفاده از چوب لباسی و کاور مناسب هنگام بسته‌بندی

برای بسته‌بندی کت یا مانتوی خود می‌توانید از چوب لباسی استفاده کنید سپس آن را داخل کاور بگذارید تا شکل ظاهری آن تغییری نکند. هنگام آویزان کردن نیز آن را در قسمت آخر کمد لباس‌ها قرار دهید.

مرتب و منظم لباس‌ها را تا کنید

در زمان بسته‌بندی لباس‌ها باید در نظر داشته باشید که ممکن است لباس‌ها به مدت طولانی بلااستفاده بمانند از همین رو باید به خوبی تا بزنید تا چروک نشوند و یا تغییر شکل ندهند.

استفاده از برچسب برای بسته‌بندی لباس‌ها

برای بسته‌بندی لباس‌ها ابتدا به سراغ لباس‌های حجیم‌تر بروید سپس لباس‌هایی که حجم کمتری را اشغال می‌کنند را قرار دهید در پایان بسته‌بندی روی جعبه برچسب بزنید و مشخص کنید که داخل هر جعبه لباس چه نوع لباس‌هایی قرار دارند.

خالی کردن کیف‌ها و کفش‌ها

بیشتر افراد در حین بسته‌بندی لباس‌ها مانند مانتوها، روسری، شلوارها بیشتر توجه و دقت می‌کنند اما از کیف و کفش‌ها غافل می‌شوند این افراد هنگام بسته‌بندی باید از خالی بودن کیف و کفش خود مطمئن شوند تا هنگامی که به وسیله‌ای نیاز دارند زمان زیادی را صرف پیدا کردن آن نکنند و دیگر لازم نباشد که بسته‌بندی‌ها را باز کنند تا ببینند داخل کیف است یا نه.

بسته بندی لباس ها در چمدان

چگونگی بسته‌بندی کیف‌ها

هر کدام از کیف‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنید تا هیچ لوازم و وسیله آرایشی، عطر و یا پول، مدرک شناسایی و هر چیز دیگری که باعث شود شما مجدد به آن نیاز داشته باشید را خارج کنید در ضمن وسایل آرایشی نیز ممکن است باعث ایجاد لک شدن کیف شما گردند و شما را برای تمیز کردن آن به دردسر بیندازند از همین رو توصیه می‌شود که حتما پیش از بسته‌بندی کیف از خالی بودن آن مطمئن شوید.

درصورتی که جنس کیف شما پارچه‌ای و قابل شستشو است لازم است که پیش از بسته‌بندی آن را بشویید تا کاملا تمیز شود البته در صورتی که تزییناتی دارد مراقب باشید تا آسیبی به کیف شما وارد نشود. چنانچه که قصد دارید داخل لباسشویی بیندازید بهتر است که کیف خود را داخل یک روبالشتی زیپ‌دار بیندازید و درب آن را ببندید سپس دمای آب را تنظیم کنید و از مواد شوینده خیلی قوی نیز استفاده نکنید.

برای بسته‌بندی کیف‌های حصیری لازم است که از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و به آرامی روی سطح کیف بکشید سپس داخل یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید به دلیل اینکه حشرات موذی را به خود سریع جذب می‌کند داخل کیسه گلوله‌های نفتالین و اسطوخودوس بگذارید. البته باید دقت داشته باشید که هنگام بسته‌بندی ضربه یا فشاری به کیف شما وارد نشود زیرا امکان شکسته شدن حصیرها یا دسته‌های چوبی کیف وجود دارد.

نحوه بسته‌بندی کفش‌ها

هنگام بسته‌بندی کفش‌ها لازم است که حتما کف آن‌ها را تمیز کنید تا خاک و آلودگی‌ها آن کاملا از بین برود. همچنین رویه کفش‌ها را هم تمیز کنید. در صورتی که جنس کفش‌ها پارچه‌ای یا کتان است آن‌ها را با یک فرچه نرم و آب و مواد شوینده تمیز کنید بعد از خشک شدن کامل بسته‌بندی کنید. توجه داشته باشید که نباید کفش به هیچ عنوان رطوبت داشته باشد زیرا رطوبت موجود در کفش باعث کپک زدن آن می‌شود و محلی برای رشد حشرات موذی مانند سوسک می‌شود.

کفش‌هایی که جنس چرم دارند بهتر است قبل از بسته‌بندی واکس بزنید البته باید توجه داشته باشید که از واکس‌ها فوری استفاده نکنید؛ زیرا به کفش چرم شما آسیب می‌زند و باعث ترک خوردن رویه آن می‌شود.

در داخل کفش‌ها از روزنامه یا قالب استفاده کنید تا فرم و شکل خود را حفظ کند.

بعد از تمیز نمودن کفش‌ها آن‌ها را داخل یک کیسه پارچه‌ای بگذارید و داخل کیسه از گلوله‌های نفتالین و اسطوخودوس استفاده کنید.

بسته بندی لباس های در کارتن های مقوایی

از کارتون‌های مقوایی در بسته‌بندی لباس‌ها استفاده نکنید

باور اشتباهی که وجود دارد و برخی از افراد لباس‌های خود را در جعبه‌های مقوایی بسته‌بندی می‌کنند؛ زیرا مقوا خاصیت اسیدی دارد و چسبی که در ساخت آن استفاده شده است حشرات موذی و آفات را به خود جذب می‌کند. از کارتن برای اسباب کشی در اصفهان و دیگر شهرها استفاده می‌شود.
بهترین وسیله برای بسته‌بندی لباس‌ها استفاده از جعبه‌های پلاستیکی است؛ زیرا حشرات داخل این جعبه‌ها نفوذ نمی‌کنند و شما راحت‌تر و بی‌دردسرتر می‌توانید لباس‌های خود را بسته‌بندی کنید. پیش از اینکه لباس‌ها را داخل جعبه‌های پلاستیکی بسته‌بندی کنید باید داخل جعبه را به خوبی تمیز کنید سپس رطوبت‌گیر داخل آن قرار دهید تا آسیب به بافت لباس‌های شما نرسد.
از دیگر روش‌های بسته‌بندی لباس‌ها این است که شما می‌توانید لباس‌های خود را داخل چمدان و کیف‌ها مسافرتی بسته‌بندی کنید این کار به شما کمک می‌کند تا فضای کمتری از اتاق و یا کمد لباس شما اشغال شود.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که باید فضایی که برای بسته‌بندی و نگهداری لباس‌ها در نظر گرفته‌اید به اندازه لازم خنک و تاریک باشد تا تحت تأثیر رطوبت یا نور قرار نگیرد و موجب استشمام بوی نامطبوع یا کپک و تغییر رنگ لباس گردد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید برای بسته‌بندی لباس‌های خود از این تکنیک‌ها استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *