اسباب کشی در ایام کرونا

چنانچه که تجربه اسباب‌ کشی داشته باشید می‌دانید که چه کار دشوار و سختی است. البته با وجود کرونا نیز این مشکل دو چندان شده است. بهترین راهکار برای جلوگیری از کرونا در این روزها، به تاخیر انداختن اسباب‌کشی است و تمدید مجدد قرارداد؛ اما شاید چاره‌ای جز اسباب‌کشی نداشته باشید از همین رو در این گفتار قصد داریم در مورد اسباب کشی در ایام کرونا بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام اسباب کشی در ایام کرونا

قبل از هر چیزی توصیه می‌کنیم که در صورت امکان اسباب‌ کشی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا به تعویق بیندازید. هیچ مسئله‌ای مهم‌تر و حیاتی‌تر از سلامتی شما و خانواده تان نیست که مسلماً به تاخیر افتادن چند ماه بهتر است تحمل کردن این بیماری طاقت‌فرسا می‌باشد که ممکن است منجر به فوت خود یا یکی از عزیزان شما گردد.
در صورتی که چاره‌ای جز اسباب ‌کشی ندارید می‌توانید با رعایت اصول بهداشتی و نحوه بسته‌بندی لوازم و ضدعفونی کردن منزل گام‌های پیشروی بزرگ و مهمی را برای جلوگیری از کرونا بردارید.

نکات مهم هنگام اسباب کشی در ایام کرونا عبارت است از:

  1. تهیه یک لیست از اسباب‌ کشی
  2. استفاده از ماشین به جای هواپیما
  3. تحقیق کردن در مورد شرکت‌های باربری
  4. برنامه‌ریزی کردن در مورد بخشیدن وسایل
  5. پیش از اسباب‌کشی در مورد راه‌اندازی سیستم جدید اینترنت برنامه‌ریزی کنید
  6. استفاده از کارتن‌های دست اول برای بسته‌بندی لوازم
  7. تهیه کردن میزان کافی از مواد ضدعفونی‌ کننده

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

تهیه یک لیست از اسباب‌کشی

1. تهیه یک لیست از اسباب‌ کشی

پیش از جابجایی بهتر است در ابتدای امر یک لیست کاملی از لوازم و وسایل منزل خود داشته باشید. اسباب‌کشی همیشه به منظور نظافت تمام وسایل و شستشوی مکرر بوده است. برای جلوگیری از کرونا در این باره این فرایند باید بسیار جدی‌تر از همیشه انجام شود.
ابزار مورد نیاز برای بسته بندی وسایل منزل در حین باربری را آماده کنید. نحوه بسته‌بندی لوازم را سریع شروع کنید تا بتوانید در زمان کافی کار‌های خود را پیش ببرید. وسایلی که کمتر استفاده می‌شوند را زودتر بسته‌بندی کنید و در گوشه‌ای قرار دهید تا با خیال آسوده‌تر به امور دیگری بپردازید. دچار صدمه یا آسیب کمتری می‌شوند.
اطمینان حاصل کنید که جابجایی در آپارتمان، محله و شهر شما امکان‌پذیر است: اسباب‌کشی از دسته کار‌های بسیار ضروری و مهمی است که انجام آن امکان‌پذیر است. اکنون نیز مقرراتی برای منع رفت‌وآمد وجود ندارد؛ اما لازم است که قبل از اسباب‌کشی در مورد مقررات عبور و مرور مطمئن شوید به ویژه اگر قصد جابه‌جایی از یک شهر به شهر دیگر را دارید به دلیل شیوع بیماری کرونا در صورتی که شهر مورد نظر در وضعیت هشدار و قرمز باشد باید از این کار صرف نظر کنید؛ زیرا تردد و رفت‌ و آمد به این مناطق همراه با محدودیت‌هایی است و تنها افراد ساکن شهر مجاز به عبور و مرور می‌باشند همچنین آن‌ها نیز مجاز هستند که تنها در ساعات مشخصی رفت‌ و آمد کنند.

تحقیق کردن در مورد شرکت‌های باربری

2. استفاده از ماشین به جای هواپیما

این موضوع برای افرادی که قصد جابه‌جایی از شهری به شهر دیگر را دارند صدق می‌کند. بیشتر افراد تصمیم می‌گیرند که وسایل خود را بار کامیون کنند و خودشان با هواپیما به شهر جدید سفر کنند. خوب است بدانید که برای جلوگیری از کرونا سفر با ماشین امنیت بالایی دارد؛ اما طولانی بودن و خستگی زیادی دارد اما برای پیشگیری فعلا سفر کردن با ماشین بهترین انتخاب است.

3. تحقیق کردن در مورد شرکت‌های باربری

همیشه تحقیق کردن در مورد شرکت‌های حمل و نقل اثاثیه اصفهان لازم و حیاتی است. البته این روزها اهمیت این مسئله دو چندان بیشتر شده است. کار کردن با افراد مجرب و حرفه‌ای با تجهیزات کافی در مورد استفاده از خدمات شرکتی ارزان ‌قیمت و بدون تجهیزات و بی‌تفاوت و سهل‌انگاری به بهداشت امنیت بیشتری دارد.
در روز‌های کرونایی تعداد زیادی از شرکت‌های باربری راهکار‌هایی مختلفی برای پیشگیری از کرونا به مشتریان خود ارائه کرده‌اند. یکی از این راهکارها روش‌های اسباب‌کشی بدون حضور صاحب خانه است که موجب تماس کمتر با سایر افراد می‌شود. در ضمن نیز برخی از شرکت‌ها کار بسته‌بندی لوازم را هم انجام می‌دهند که می‌تواند بسته‌بندی لوازم بزرگ‌تر را به آن‌ها بدهید.

برای اطمینان خاطر پیدا کردن از شرکت باربری سوالات زیر را از آن‌ها بپرسید:

  1. آیا کارکنان شما از مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش استفاده می‌کنند؟
  2. سطح کامیون که با وسایل در تماس است چند مرتبه ضدعفونی می‌شود؟
  3. آیا کامیون قبل از بار زدن ضدعفونی می‌شود؟
  4. آیا تمامی تجهیزات باربری پیش از جابه‌جایی وسایل شما ضدعفونی می‌شوند؟
  5. سیاست‌های شما درباره تغییر زمان یا کنسل نمودن اسباب‌کشی چیست؟
  6. چطور می‌توان از سلامت کارکنان باربری مطمئن شد؟ آیا از دستگاه تب سن استفاده می‌کنند؟

4. برنامه‌ریزی کردن در مورد بخشیدن وسایل

روند اسباب‌کشی و بسته‌بندی لوازم بهترین فرصتی است که شما کمد لباس خود را مرتب کنید و لباس‌های اضافی که دیگر نمی‌پوشید را جدا بگذارید و به دیگران ببخشید.

استفاده از کارتن‌های دست اول برای بسته‌بندی لوازم

5. پیش از اسباب‌کشی در مورد راه‌اندازی سیستم جدید اینترنت برنامه‌ریزی کنید

در صورتی که قصد دارید در منزل جدیدتان از سرویس جدید اینترنت استفاده کنید باید هر چه سریع‌تر شرکت ارائه‌دهنده اینترنتتان را انتخاب کنید و با متخصص برای نصب وسایل هماهنگ کنید.
خوب است پیش از اسباب‌ کشی یا وردتان به منزل، سرویس جدیدی راه‌اندازی کنید و با برنامه‌ریزی تماس از قبل در صورتی که تاخیر داشتنید وقت کافی را برای جبران آن در نظر بگیرید.

6. استفاده از کارتن‌های دست اول برای بسته‌بندی لوازم

برای اسباب‌کشی توصیه می‌شود که کارتن‌های همسایه‌ها و دوستان و آشنایان خود استفاده کنید تا از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه‌تر باشد و آسیب کمتری به محیط ‌زیست وارد شود؛ اما با شیوع کرونا این موضوع نهی شده است و توصیه می‌شود که برای بسته‌بندی لوازم تا جایی که امکان دارد حتما از کارتن‌های نو و جدید استفاده شود.
این مسئله در مورد کیسه‌های پلاستیکی نیز هم صدق می‌کند خوب است از کیسه‌های پلاستیکی جدید استفاده کنید و توجه داشته باشید که ویروس کرونا قادر است تا چند روز روی پلاستیک زنده بماند و آن را به شما و سایر افراد نیز منتقل کند. در صورتی که قصد دارید که بسته‌بندی لوازم منزل خود را به شرکت‌های باربری بسپارید توجه داشته باشید که حتما بسته‌بندی لوازمی مانند کتاب‌ها، لباس‌ها و ظروف را خودتان انجام دهید و اجازه دخالت به شرکت‌های باربری را در این خصوص ندهید. با توجه به اینکه ضدعفونی کردن و بسته‌بندی لوازم ممکن است وقت‌گیر و خسته‌کننده باشد؛ اما برای جلوگیری از کرونا بهتر است که خودتان انجام دهید.

7. تهیه کردن میزان کافی از مواد ضدعفونی‌ کننده

در هنگام اسباب‌ کشی وسایل ضدعفونی کننده را در دسترس قرار دهید و در صورتی که تعداد کافی وسیله ضدعفونی‌ کننده ندارید حتما اقدامات لازم را در این باره انجام دهید. تا در صورت نیاز بتوانید مورد استفاده قرار دهید. از نیرو‌های باربری بخواهید که دست‌هایشان را بشویند و ضدعفونی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *