اسباب‌ کشی در دوران کرونا

نخستین مسئله‌ای که باید در هنگام اسباب‌ کشی در دوران کرونا به آن توجه کرد، تحویل منزل جدید با شرایط بهداشتی و ضدعفونی کردن آن است در صورتی که اطمینان ندارید که افرادی که در آن زندگی می کردند منزل را به خوبی ضدعفونی کرده‌اند بایستی از یک روز قبل از اسباب‌ کشی تمامی خانه را ضدعفونی کنید؛ در صورتی که ساختمانی که اجاره کرده‌اید نوساز باشد و کسی قبلاً آنجا زندگی نکرده باشد بهتر است که ریسک نکنید و حتما ضدعفونی کنید؛ زیرا مطمئن باشید که قبل از شما نیز افرادی برای بازدید از خانه به آنجا تردد داشته‌اند.

اسباب‌کشی بهداشتی در روزهای کرونایی

سال‌های قبل که خبری از ویروس کرونا نبود زمانی که می‌خواستید اسباب‌کشی کنید وسایل و لوازمی که نیاز به شستشو داشتند را می‌شستیم؛ اما حالا با وجود کرونا خوب است که خیلی زودتر از موعد تعیین شده اقدام به شستشو لوازم کنید. اما این بار با دقت و توجه زیاد این کار را انجام دهید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که وسایل کاملا ضدعفونی شده‌اند.

نحوه بسته‌بندی وسایل در دوران کرونا

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که در دوران کرونا چطور می‌توانیم وسایل را بسته‌بندی کنیم؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که شما مانند قبل وسایل خود را در کارتن و جعبه‌های نو و جدید بسته‌بندی کنید و برای تهیه این اقلام حتما به شرکت‌های تولید معتبر بسته بندی لوازم منزل اصفهان مراجعه کنید با این روش از بهداشتی بودن بسته‌بندی خود مطمئن خواهید شد.

نحوه بسته‌بندی وسایل در دوران کرونا

آماده کردن فهرستی از وسایل در روز اسباب‌کشی

اغلب شرکت‌های باربری اصفهان برای پیشگیری از تجمع از تعداد نیروهای کمی برای اسباب‌کشی منازل استفاده می‌کنند از همین رو شما نیز باید تا جایی که می‌توانید با تعداد کم نیرو کنار بیایید همچنین شما هم از دوستان و آشنایان زیادی را درگیر نکنید به ویژه افراد میانسال و یا افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای به دلیل وجود این شرایط کمک نگیرید.

مشخص کردن زمان دقیق اسباب‌کشی

چنانچه که برای شما امکان دارد برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا زمان اسباب‌کشی را به صورت دقیق مشخص کنید. در ابتدای امر وسایل به منزل ببرید سپس 72 ساعت بعد خود و خانواده به منزل جدید بروید. به این خاطر است که زمان لازم برای از بین بردن ویروس سپری شده است.

چنانچه ناگزیر هستید که هم زمان با وسایل وارد خانه جدید شوید، برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا لازم است که مکانی را تحت عنوان مکان قرمز انتخاب کنید و تمام وسایل را در آنجا بگذارید. سپس وسایل را به صورت مجزا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کنید و به مکان اصلی انتقال دهید. در ضمن نیز می‌توانید وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضروری نیستند را دیرتر باز کنید تا مدت زمان کافی از نابودی ویروس طی شود.

برای جلوگیری از کرونا تمام سطوح را ضدعفونی کنید

با توجه به اسباب‌کشی شما بین دو خانه در تردد هستید، برای در امان ماندن از ویروس کرونا لازم است که ضدعفونی کردن خانه را از یاد ببرید. سطوحی مانند دستگیره درها و کشوها را مرتباً ضدعفونی کنید. ماسک و دستکش را هم همراه داشته باشید. در ضمن نیز برای جریان داشتن هوا در منزل پنجره‌ها را حتما باز کنید.

برای جلوگیری از کرونا تمام سطوح را ضدعفونی کنید

بعد از ضدعفونی کردن منزل حواستان به فضاهای مشاع ساختمان باشد مانند لابی، دستگیره در کوچه و دکمه‌های آسانسور را مرتباً باید ضدعفونی کنید زیرا خطر انتقال ویروس کرونا در این مکان‌ها به دلیل رفت‌وآمد خیلی زیاد است. همچنین برای اینکه کمترین تماس را با همسایه‌ها داشته باشید در ساعات اولیه صبح یا اواخر شب برای اسباب‌کشی اقدام کنید.

انتخاب لیست وسایل بعد از اسباب‌کشی

اگرچه نیروهای شرکت باربری کلیه نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند شما هم خودتان تمام مدت بر روی روند کار نظارت دارید بهتر است که ضدعفونی کردن لوازم به ویژه سطوح بیرونی کارتن‌ها را با دقت و توجه بیشتری انجام دهید و تمامی جعبه‌ها را ضدعفونی کنید سپس دست‌های خود را بشویید و ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن منزل را در اولویت قرار دهید

با توجه به نکاتی که در فوق مطرح شد لازم است بدانید که تمام سطوحی که نیروهای باربری یا اشخاص دیگر با آن در تماس هستند را با وسایل ضدعفونی‌کننده حسابی تمیز کنید مانند دستگیره‌ها و پیشخوان که مهم‌ترین سطوح هستند و آلودگی در این نقاط بیشتر است.

خرید وسایل جدید برای منزل به صورت آنلاین

برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری در دوران کرونا لازم است که حدالامقدور از منزل خارج نشوید. خوشبختانه خریدهای اینترنتی بین افراد گسترش‌یافته است و از همین رو سایت‌های مختلفی محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌کنند. از همین رو با سفارش وسایل مورد نیاز به صورت اینترنتی و بعد از ضدعفونی کردن منزل و در فرصت مناسب آن را دریافت کنید.

5 نکته در مورد اسباب‌ کشی در دوران کرونا

  1. در هنگام بسته‌بندی لوازم، از ضدعفونی کردن وسایل غافل نشوید و از کاورهای پلاستیکی، کاغذی یا پارچه‌ای استفاده کنید تا در صورتی که نیاز نداشتید بتوانید به راحتی آن‌ها را دور بیندازید.
  2. از درگیر کردن افراد بیش از اندازه خودداری کنید و تلاش کنید که کمترین تماس را در هنگام اسباب‌کشی با شما داشته باشند.
  3. برای جلوگیری از کرونا، بایستی از ضدعفونی کردن منزل جدید غافل نشوید و به صورت مکرر سطوحی که با آن‌ها در تماس هستید را ضدعفونی کنید.
  4. ضروری است هنگام بسته‌بندی وسایل از کارتن‌ها و پلاستیک‌های جدید و نو استفاده کنید.
  5. در مورد شرکت حمل و نقل اثاثیه اصفهان اطمینان حاصل کنید که نیروهای آن نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *