جابجایی گاوصندوق‌ سنگین

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید اسباب‌کشی کنید معمولاً یکی از دردسرهایی که وجود دارد حمل و نقل کالاهای بزرگ مانند یخچال فریزر مبلمان و حتی گاوصندوق می‌باشد. گاوصندوق‌ها در اندازه وزن‌های متفاوتی می‌باشند در صورتی که شما گاوصندوق کوچک در منزل نگهداری می‌کنید قطعاً حمل و جابجایی آن نیز خیلی مشکلی ندارد، اما چنانچه از گاوصندوق‌های سنگین با ابعاد خیلی بزرگ نگهداری می‌کنید لازم است برای جابجایی گاوصندوق‌ سنگین حتما از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا برای وسیله شما مشکلی به وجود نیاید.

چند ترفند ساده برای جابجایی گاوصندوق‌ سنگین

شما می‌توانید با ساده‌ترین روش گاوصندوق‌های خود را هر چند سنگین باشند به راحتی جابجا کنید. تنها کافی است ترفندهای زیر را به خوبی اجرا کنید.
این ترفندها عبارتند از:

  1. فرآیند کار را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید
  2. تخلیه کردن گاوصندوق
  3. استفاده از چرخ‌دستی یا دالی
  4. مشخص کردن مسیر
  5. مراجعه کردن به شرکت‌های باربری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. فرآیند کار را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید

در صورتی که گاوصندوق شما وزن خیلی زیادی ندارد شما می‌توانید آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر هم کنید، اما چنانچه کتاب صندوق شما خیلی بزرگ و سنگین است پیش از هر اقدامی که تمامی جوانب را مورد ارزیابی قرار دهید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان جابجایی گاوصندوق‌های بزرگ کار آسان و راحتی نیست و به تنهایی بدون رعایت کردن نکات ایمنی نمی‌توانید جابجایی خوبی انجام دهید.
برای اینکه بتوانید به راحتی این وسیله را جابجا کنید بهتر است از شرکت‌های حمل بار معتبر و مجرب در این زمینه کمک بگیرید تا با خیال آسوده گاوصندوق شما را به محل مورد نظر انتقال دهد. در صورتی که ترجیح می‌دهید خودتان بدون کمک گرفتن از افراد مجرب و حرفه‌ای در این زمینه حمل گاوصندوق را انجام دهید باید حتماً از دو الی سه نفر برای جابجایی آن کمک بگیرید.

2. تخلیه کردن گاوصندوق

زمانی که تصمیم به حرکت کردن گرفتید می‌بایستی تمام اشیا با ارزشی که داخل گاوصندوق شما وجود دارد از قبیل پول طلا جواهرات، اسناد مدارک و حتی اسلحه را از صندوق امانات خارج کنید تا در هنگام جابجایی و انتقال آن صدمه‌ای به اموال شما وارد نشود این کار شما وزن کل گاوصندوق را کم کرده‌اید. همچنین از خطر آسیب رسیدن به اشیای با ارزش خود نیز در حین حمل و جابجایی جلوگیری نموده‌اید.

توجه داشته باشید که هنگام حمل گاوصندوق حتماً درب گاوصندوق را محکم ببندید و یا حتی آن را قفل کنید چون در صورتی که درب صندوق شما باز مانده باشد ممکن است در حین جابجایی به شما صدمه وارد کنند در مرحله بعدی بهتر است گاوصندوق را توسط مسائلی مانند ملحفه پتو یا نوارهای بسته‌بندی کاملاً بپوشانید تا در هنگام جابجایی و انتقال آن خدشه‌ای به بدنه گاوصندوق شما وارد نشود.

استفاده از استفاده از چرخ‌دستی یا دالی برای جابجایی گاوصندوق

3. استفاده از چرخ‌دستی یا دالی

یکی از وسایلی که می‌توانیم برای حمل و جابجایی وسایل سنگین و بزرگ از آن استفاده کنید چرخ‌دستی دالی است. می‌توانید به راحتی صندوق امانات را بر روی چرخ قرار داده یکی از ایمن‌ترین روش‌های حمل و جابجایی وسایل سنگین و بزرگ می‌باشد که در اکثر فروشگاه‌های لوازم خانگی برای جابجایی وسایل از آن استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌های حمل اثاث اصفهان نیز از این وسیله برای حمل و نقل وسایل بزرگ استفاده می‌نمایند در صورتی که از شرکت‌های باربری برای جابجایی گاوصندوق خود کمک می‌گیرید آن‌ها از طریق دالی جابجایی را انجام می‌دهند. چنانچه خودتان قصد دارید صندوق امانات را جابجا کنید می‌توانید از این شرکت‌ها و یا فروشگاه‌های لوازم خانگی این وسیله را تهیه کنید. بعد از قرار دادن صندوق بر روی دائمی لازم است حتماً آن را توسط یک تسمه یا طناب محکم کنید تا در هنگام حرکت شما را تهدید نکند.

4. مشخص کردن مسیر

برای انتقال گاوصندوق از مکانی به مکان دیگر کاملاً مشخص کنید و با یک برنامه‌ریزی دقیق بدانید که از کدام مسیر می‌توانید بهتر و ایمن‌تر وسیله خود را انتقال دهید به هیچ عنوان عجله نکنید قبل از هر اقدامی از قبل در مورد آن فکر کنید و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. مثلاً اگر می‌خواهید از پله‌ها یا راهرو‌ها عبور کنید باید تمام تدابیر را بیندیشید و به هیچ عنوان با عجله این کار را انجام ندهید.

5. مراجعه کردن به شرکت‌های باربری

بهترین افراد که می‌توانند شما را درهم و جابجایی وسایل سنگین و بزرگ که به ترتیب گران‌قیمت و حساس هستند یاری کنند با مراجعه به شرکت‌های حمل و نقل اثاثیه در اصفهان که در این زمینه تخصص و مهارت‌های لازم آموزش‌دیده‌اند کمک بگیرید تا جابجایی ایمن بدون خطر‌ی داشته باشید. همچنین این شرکت‌ها وسایل شما را در صورتی که آسیب ببیند بیمه می‌کند و چنانکه خسارتی به وسیله شما وارد شود می‌توانیم از شرکت مطالبه کنید.

محکم کردن گاوصندوق بر روی دالی

نکات مهمی که پیش از شروع و جابجایی گاوصندوق

قبل از هر یک از کلیه درهای ورودی که در طول مسیر وجود دارند را اندازه‌گیری کنید مطمئن شوید که گاوصندوق شما می‌تواند به راحتی از آن‌ها عبور کند تا در طول مسیر برای شما مشکلی به وجود نیاید و اگر در طول مسیر هم مبانی وجود دارد پیش از حرکت تمامی موانع را از سر راه بردارید.

1. مراقب کف سطوح و دیوارها باشید

در طول حرکت و جابجایی گاوصندوق حتماً مراقبه کف سطوح و دیوارها باشید آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

2. محکم کردن دالی بر روی گاوصندوق

همانطور که قبلاً هم اشاره شد برای اینکه بتوانید بهتر گاوصندوق را حرکت دهید حتماً از دالی استفاده کنید بعد از قرار دادن گاوصندوق بر روی دالی از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید این کار می‌توانید از طناب نیز کمک بگیرید.

3. در گوشه‌ها و پله‌ها با احتیاط حرکت کنید

زمانی که با دالی حرکت می‌کنید توجه داشته باشید که پس من با احتیاط از کنار گوشه‌ها و پله‌ها حرکت کنید تا آسیبی دیوار و همچنین گاوصندوق شما وارد نشود این کار را به آرامی و آهسته و بدون هیچگونه عجله‌ای انجام دهید مراقب باشید که جابجایی وسایل سنگین پایین یا بالای پله‌ها بسیار خطرناک است و در صورت یک بی‌احتیاطی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری رقم بزند.

4. بارگیری گاوصندوق داخل کامیون

هنگامی که گاوصندوق به مرحله کامیون برای بارگیری می‌رسد. لازم است حتما از یک سطح شیب‌دار کمک بگیرید تا بتوانید آن را به راحتی داخلِ کامیون قرار دهید در این مرحله مراقبه سلامتی و ایمنی خود و سایر افراد که شما را در این زمینه یاری می‌کنند باشید کردن مطمئن شوید تمامی کار‌ها با امنیت کامل انجام می‌شود.

5. پوشیدن لباس و دستکش مناسب

زمانی که می‌خواهید هر وسیله‌ای را به ویژه اگر خیلی سنگین و بزرگ است و نیاز از مراقبت‌های لازم را انجام دهید. لازم است حتما نکات ایمنی را رعایت کنید؛ مانند پوشیدن لباس مناسب و مقاوم و همچنین استفاده از دستکش با کیفیت برای جابجایی آن‌ها تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *