ترفندهای اثاث کشی در زمستان

با شروع فصل زمستان ممکن است قرارداد منزل شما به پایان رسیده باشد و یا منزل جدیدی را خریداری کرده باشید نیاز به اسباب‌کشی داشته باشید اما به دلیل سرد شدن هوا لازم است که نکات مهمی را رعایت کنید تا مشکل و آسیبی شما را تهدید نکند و یک اثاث‌کشی خوب و آسانی داشته باشید.
آگاهی از ترفندهای اثاث کشی در زمستان کمک می‌کند تا اسباب کشی بدون دردسری را تجربه کنید.

مهم‌ترین ترفندهای اثاث کشی در زمستان

مهم‌ترین ترفندهای اثاث کشی در زمستان عبارت است از:

  1. بسته‌بندی مجدد وسایل شکستنی
  2. بررسی شرایط آب و هوایی
  3. کمک گرفتن از یک شرکت باربری
  4. خاموش کردن لوازم گرمایشی
  5. مسیر باربری را تمیز نگه‌ دارید
  6. پوشاندن کف زمین
  7. گرم نگه ‌داشتن بدن
  8. داشتن دستکش اضافی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بسته‌بندی مجدد وسایل شکستنی

وجود هوای سرد و لغزندگی زمین‌ها احتمال اینکه به وسایل شکستنی شما آسیب برسد بسیار بالا است از همین رو توصیه می‌شود که وسایل شکستنی را دو بار بسته‌بندی کنید.
خوب است وسایلی که به دلیل سردی هوا ممکن است آسیب ببینند یا بشکنند را در داخل محفظه ماشین باربری قرار ندهید. دقت داشته باشید که وسایل شکستنی را با احتیاط و دقت بیشتری جابجای و حمل کنید.

لوازم و وسایل لوازم برقی منزل ممکن است در هوای سرد زمستان دچار آسیب شوند. بسته بندی لوازم الکتریکی در اسباب کشی خیلی اهمیت دارد، برای جلوگیری از صدمه رسیدن به لوازم برقی ترجیحاً این وسایل را با ماشین شخصی خود جابجا کنید. در مدت زمان جابجایی، دمای خودرو را گرم نگهدارید تا آسیبی به لوازم برقی شما وارد نشود.

2. بررسی شرایط آب و هوایی

فصل زمستان به دلیل بارش برف و باران و سردی هوا، خوب است که در زمان موعد اسباب‌کشی بدانید که شرایط جوی به چه صورتی است تا با آمادگی و اطمینان بیشتری جابجا شوید.
همچنین با بررسی شرایط آب و هوایی شما می‌توانید نسبت به بارش شدید برف یا مسدود شدن خیابان‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. در صورتی که بارش برف منجر به مشکلاتی برای اسباب‌کشی شما می‌شود لازم است که کار حمل اثاثیه منزل را به زمان دیگری موکول کنید.

3. کمک گرفتن از یک شرکت باربری

برای اینکه یک اسباب‌کشی راحت و هوشمندانه‌ای داشته باشید به ویژه در فصل زمستان بهتر است که از شرکت اثاث کشی در اصفهان کمک بگیرید تا شما را یاری کند.

معمولا شرکت‌های باربری در فصل زمستان نسبت به سایر فصول دیگر فرصت بیشتری در اختیار دارند، از همین رو برای سپردن کارهای خود به شرکت اتوبار اصفهان لازم است که 2 الی 3 روز مانده با زمان اسباب‌کشی کارها را با شرکت باربری هماهنگ کنید تا با برنامه‌ریزی بتوانید اثاث‌کشی کنید.
در انتخاب خدمات شرکت باربری در حمل و نقل اثاثیه بسیار دقت کنید تا وسایل سالم جابجا شوند.

اسباب کشی در زمستان

4. خاموش کردن لوازم گرمایشی

در هنگام جابجایی اسباب‌کشی منزل، درب باز است از همین رو توصیه می‌شود که برای صرفه‌جویی در انرژی، وسایل گرمایشی خود را خاموش کنید با این کار در مصرف و هزینه‌های قبض گاز خود نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

توجه داشته باشید که فضای سرویس بهداشتی منزل را گرم نگه‌دارید. قبل از اینکه به منزل جدید نقل ‌مکان کنید. لازم است که حتما موتورخانه ون پکیج‌های گرمایشی را بررسی کنید.
دقت داشته باشید که باید کارهایی سرویس موتورخانه را قبل از اسباب‌کشی انجام دهید تا در روز جابجایی مشکلی برای گرمای منزل شما ایجاد نشود.

5. مسیر باربری را تمیز نگه‌دارید

در صورتی که کف خیابان و یا کوچه به دلیل بارش برف پوشیده شده باشد باید برای راحتی اسباب‌کشی حتما مسیر باربری را باز و تمیز کنید.

سپس کف خیابان و کوچه را بانمک‌های درشت پوشش دهید تا ماشین باربری دچار لغزندگی نشود.
البته گروه‌های باربری برای این کار وسایل مخصوص همراه دارند که می‌توانند در این امور به شما کمک کنند.

اسباب کشی در زمستان

6. پوشاندن کف زمین

در روز اسباب‌کشی گروه باربری به منزل شما تردد و رفت‌وآمد می‌کنند و با وجود بارش برف و باران کفش‌های آن‌ها گلی و خیس است و به داخل منزل شما می‌آورند از همین رو لازم است که کف زمین را با پتو یا پارچه کاملا پوشش دهید.

با استفاده از پلاستیک‌های مخصوص کف زمین نیز می‌توانید پوشش مناسبی ایجاد کنید تا محیط منزل شما آلوده نشود.

7. گرم نگه‌داشتن بدن

از مهم‌ترین کارهایی که باید در مدت اسباب‌کشی انجام دهید گرم نگه‌داشتن بدن خودتان است.
با میل کردن نوشیدنی‌های گرم مانند شکلات داغ، چای دارچین، قهوه تواند دمای بدن شما را گرم نگه‌دارند. برای خود و نیروهای باربری نوشیدنی گرم تهیه کنید این کار باعث می‌شود تا عملکرد بالاتری داشته باشید.

8. داشتن دستکش اضافی

یکی از ترفندهای اثاث کشی در زمستان داشتن دستکش اضافی است، زیرا احتمال خیس شدن یا کثیف شدن آن وجود دارد.
در صورتی که تمایل دارید که از این جنس دستکش استفاده کنید لازم است که یک دستکش اضافی همراه خود داشته باشید تا زمانی که برای دستکش شما مشکلی به وجود آمد بتوانید آن را تعویض کنید از این طریق گرمای دست شما حفظ می‌شود.
شاید توصیه داشته باشید که اثاث‌کشی در زمستان کار سختی است؛ اما در صورتی که نکاتی که در بالا اشاره کردیم را رعایت کنید. مانند سایر فصول دیگر سال می‌ماند و می‌توانید با اطمینان خاطر و آسودگی به منزل جدید خود نقل‌ مکان کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *