بسته بندی لوازم الکتریکی در اسباب کشی

بسته‌بندی صحیح وسایل الکتریکی به دلیل آسیب‌پذیری زیاد این گونه لوازم از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.
برای جابجایی و حمل این وسایل نیز باید بیشتر از حمل سایر اثاثیه دقت داشته باشید. در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در بسته بندی لوازم الکتریکی در اسباب کشی ممکن است در اثر ضربه دچار آسیب شده و ضرر جبران ناپذیری به اموال شما بزند.
وسایلی مانند کامپیوتر، اسکنر، اسپیکر، دوربین، غذا ساز و … از لوازم الکتریکی هستند که باید احتیاط لازم را در هنگام بسته‌بندی و جابجایی آن‌ها به کار ببرید.
شرکت‌های اسباب کشی در اصفهان تدابیر ویژه‌ای برای بسته‌بندی و جابجایی این محصولات به کار می‌گیرند.

مراحل بسته بندی وسایل باید به درستی اجرا شود و اولین کاری که برای بسته‌بندی صحیح و اصولی لوازم الکتریکی باید انجام دهید این است که به دفترچه راهنمای این لوازم برای باز کردن قطعات آن مراجعه کنید.
باز کردن قطعات لوازم الکتریکی باید طبق دفترچه راهنمای آن انجام شود و شما باید در این زمینه اطلاعات لازم و کافی را کسب نمایید.
وسایل الکتریکی ارزش مادی زیادی دارند که در صورت اهمال و بی‌توجهی، ممکن است آسیب ببینند.

بنابراین می‌توانید این گونه لوازم را از قبل بیمه کنید و با خیال راحت و آسوده دست به اسباب کشی بزنید.
راه حل دیگری که می‌تواند باعث اطمینان بیشتر شما شود این است که این گونه وسایل را به ردیاب مجهز کرده و با سیستم کنترل از راه دور تا رسیدن به مقصد وسایل‌تان را ردیابی کنید. 

جدا کردن لوازم برقی

چطور لوازم الکتریکی را بسته‌بندی کنیم؟

بسته‌بندی این گونه از لوازم نیز مانند بسته‌بندی دیگر لوازم و اثاثیه منزل باید طبق اصول انجام شود. البته بسته‌بندی لوازم الکتریکی از سایر وسایل حساس‌تر و شاید مهم‌تر باشد.
اولین کار پس از جدا کردن قطعات این وسیله‌ها این است که باتری آن را از دستگاه مورد نظر جدا کرده و در محل امن و به دور از نور و گرما قرار دهید. اگر دستگاه شما شارژی بود، قبل از اسباب کشی دستگاه را به صورت کامل شارژ نمایید. 

به صورت کلی قبل از اسباب کشی لوازم الکترونیکی باید وسیله‌های جانبی آن از جمله فلش مموری، دی وی دی و … را از دستگاه الکتریکی جدا کرده و به شکل جداگانه‌ای آن را بسته‌بندی کنید.

این روش از آسیب و گم شدن این وسایل جلوگیری می‌کند. برای مثال اگر پرینتری دارید که باید آن را بسته‌بندی کنید از قبل کارتریج دستگاه را خارج کنید و در جای جداگانه‌ای آن را بسته‌بندی نمایید.

سعی کنید کارتریج پرینتر را در کیسه‌ای تمیز قرار داده و از سوراخ نبودن کیسه اطمینان حاصل کنید، این وسیله را طوری بسته‌بندی کنید که جوهر آن به بیرون منتشر نشود.

 وسایل الکتریکی همگی دارای سیم و کابل هستند که سیم‌ها را نیز باید از دستگاه جدا کرده و با کش یا چسب دور آن را محکم ببندید. سیم‌ها را نیز در کارتن جداگانه قرار داده و به خوبی بسته‌بندی کنید. 

بسته بندی لوازم برقی 2

روش جابجایی کامپیوتر

کامپیوترها نوعی وسایل الکتریکی هستند که از قطعات و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. هر یک از این قطعات باید به شکل صحیح و اصولی بسته‌بندی و جابجا شوند.

اما قبل از بسته‌بندی این دستگاه باید از اطلاعات کامپیوترتان یک بکاپ تهیه کنید، زیرا در صورت آسیب احتمالی به آن، بخش مهمی از اطلاعات ارزشمند شما از دست خواهد رفت. 

برای جابجایی این وسایل مهم و با ارزش بهتر است از شرکت‌های معتبر باربری کمک گرفته و سعی کنید قبل از انجام اسباب کشی کامپیوتر و یا لب‌ تاب‌ را با رمز عبورهای سخت و پیشرفته ایمن‌تر کنید.

 یکی از کارهایی که قبل از بسته‌بندی کامپیوتر می‌توانید انجام دهید این است که تمامی قطعات آن را جدا کرده و به خوبی تمیز کنید با این روش کامپیوتر شما آماده استفاده در مکان جدید خواهد بود. 

استفاده از ضربه گیرها برای بسته‌بندی قطعات کامپیوتری یکی دیگر از اقدامات خوبی است که برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها باید انجام دهید.
کامپیوتر دارای لوازم حساسی مانند کیس و مانیتور است که در برابر ضربه حساسیت زیادی دارند پس بهتر است قبل از آسیب در اسباب کشی با ضربه‌‌گیر از آن‌ها محافظت نمایید. 

بسته بندی با حباب

چگونه لوازم برقی را جابجا کنیم؟

اگر قصد جابجا کردن وسایل برقی را پس از بسته‌بندی دارید، باید بدانید که جابجایی این وسایل باید در کمال صبر و حوصله انجام گیرد.

 همان طور که گفتیم برای جابجایی این وسایل باید از ضربه‌‌گیر در قسمت بالا و پایین کارتن استفاده کنید تا در صورت وقوع ضربه دچار آسیب و شکستگی نشوند. می‌توانید دور قسمت‌های حساس کامپیوتر را با یک حوله یا کارتن بپوشانید.

برای مثال می‌توانید دور مانیتور را با یک حوله نرم به خوبی پوشش دهید. برای بسته‌بندی لوازم الکتریکی و بسته‌بندی وسایل حساسی مانند مانیتور نباید از روزنامه باطله استفاده کرد، زیرا روزنامه نمی‌تواند از آسیب و رسیدن خش به چنین وسایلی جلوگیری نماید. 

برای جابجایی وسایل برقی باید آن‌ها را در کارتن مناسب و هم اندازه آن قرار دهید.

لوازم الکترونیکی را بهتر است در کارتن‌های مخصوص و فابریک خودشان بسته بندی کنید. این جعبه‌ها برای جابجایی این وسایل از بالاترین میزان ایمنی برخوردار هستند.
برای بالا بردن ایمنی لوازم الکترونیکی می‌توانید از بالشتک حباب نیز استفاده کنید. بالشتک‌های حبابی از برخورد خش به وسایل حساس الکتریکی جلوگیری می‌کنند. 

سیم‌ها و کابل‌هایی را که از دستگاه‌های الکتریکی جدا نموده‌اید با برچسب مشخص کنید.
با چسباندن برچسب روی هر سیم مشخص کنید که به کدام دستگاه تعلق داشته و باید به آن متصل شود. 

برای بسته بندی لوازم الکتریکی در اسباب کشی پس از قرار دادن وسایل در جعبه و کارتن‌ها، آن را به خوبی با نوارهای بسته‌بندی ببندید و مهر و موم کنید. پس از بسته شدن در جعبه نیز می‌توانید با ماژیک علامت بزنید که این وسایل شکستنی هستند و باید در جابجایی آن نیز بیشتر دقت نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *