ترانزیت یخچال دار

برای صنعت باربری بسیار مورد اهمیت است که بتواند از ماشین‌های خوب برای باربری استفاده کند کمبودی که در این سال‌ها با آن مواجه بوده‌ایم، مخصوصا برای موادی که امکان دارد در طول مسیری که می‌خواهیم باربری انجام شود امکان این وجود داشته باشد که مواد داخل ماشین فاسد شوند.
مخصوصا برای بار‌هایی که می‌خواهند مسافت‌های طولانی را نیز بپیمایند این مسافت‌های طولانی امکان دارد که از کشوری به کشور دیگر انتقال بیاید بنابراین بهتر است که از ماشین‌های مناسب استفاده شود. با این حال هنگامی‌ که می‌خواهید برای حمل موادی مانند محصولات دامی‌ که امکان خواهد داشت که این محصولات فاسد شوند بهتر است که از ایسوزو یخچال دار در صنعت باربری استفاده شود.

اغلب در کشورمان امکان این که از ماشین‌های باربری یخچال دار استفاده شود آن هم از نوع‌ ترانزیتی آن بسیار کم است بیشتر مواقع از ماشین‌های یخچال دار در سطح شهر‌ها بهره بیشتری برده می‌شود اما از نوع خارجی و‌ ترانزیتی آن بسیار کم است.

البته این موارد بستگی به سیاست‌هایی که کشور برای این کار اتخاذ کرده است نیز مربوط خواهد شد یکی از این موارد دیگر که کمبود این ماشین‌ها را در صنعت باربری‌ ترانزیتی کشور احساس می‌شود این است که سرمایه گذاری در این بخش به شدت کم است. برای این که سود‌دهی خوبی برای بخش خصوصی نخواهد داشت‌ ترجیح داده می‌شود که از این ماشین‌ها کمتر استفاده شود در صورتی که می‌توان از این ماشین‌ها به نحو خوبی در صنعت باربری استفاده کرد.

سودآوری در صنعت باربری

البته صنعت حمل و نقل یک صنعت پرسود خواهد بود اما در کشور ایران این سود‌دهی در این صنعت به رشد خود نرسیده است بنابراین بخش‌های دیگر در این باره به رشد این صنعت کمک نمی‌کنند.
نمی‌توان گفت که در صنعت باربری در سطح صفر آن قرار داریم اما نمی‌توان گفت که در این صنعت پیشرفت‌های زیادی نیز داشته‌ایم یا این که این صنعت به یک غول بزرگ ایجاد شده است و می‌تواند سود‌دهی خوبی را ایجاد کند.

کامیون یخچال دار

می‌توان گفت که این صنعت در داخل کشور به حالت یک صنعت نیمه جان بوجود آمده است نه می‌توان گفت این صنعت وجود دارد و نمی‌توان گفت این صنعت وجود ندارد. ابتدای کار برای صنعت باربری در سطح کشور به نقطه مطلوبی رسیده بودیم که می‌توان گفت کشور‌های دیگر خارجی به کشور ما غبطه می‌خوردند اما در سال‌های اخیر می‌توان گفت که دیگر این گونه نیست.

حتی در سال‌های اخیر برای این که بخواهند ماشین باربری را از کشور‌های خارجی وارد ایران کنند نیز دچار مشکل می‌شوند و اجازه ورود ماشین‌های سنگین خارجی به داخل کشور وجود ندارد.

به کارگیری ماشین یخچال دار در باربری

مشکلاتی که برای ماشین‌های یخچال دار وجود دارد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود بنابراین می‌توان گفت که این مشکل برای کل صنعت باربری وجود خواهد داشت.

کشور ایران بیشتر دارای آب و هوایی گرم است و برای این که به توان محصولات را جا به جا کرد باید از یخچال‌های خوبی استفاده کرد که این یخچال‌ها باید در ماشین‌های باربری به خوبی تعبیه شده باشد.

حتی برای این که بخواهیم بار‌هایی را به خارج از کشور ببریم به ماشین‌های یخچال دار خوبی نیاز خواهیم داشت. به طور مثال اگر بخواهیم لبنیاتی را در کشور جا به جا کنیم می‌توان گفت که برای جا به جایی آن اگر در سطح شهری باشد که با یک جا به جایی کوچک رو به رو باشیم استفاده از ماشین‌های یخچال دار ضرورت کمتری را خواهند داشت.
زیرا این محصولات می‌توانند به راحتی جا به جا شوند و این که بعد از این که به مقصد رسیدند به سرعت وارد یخچال‌های مغازه‌ها می‌شوند. با این حال اگر بخواهیم لبنیات را از شهری به شهر دیگر و بعد از آن از استانی به استان دیگر جا به جا کنیم بهتر این خواهد بود که از ماشین‌های یخچال دار خوب استفاده کرد.

کامیون یخچال دار

زیرا امکان فاسد شدن مواد لبنیاتی وجود خواهد داشت. این که ماشین‌های مناسب برای این کار وجود ندارد اصل کار نیست زیرا ماشین‌هایی مناسب برای این کار وجود دارد چیزی که برای حل این مشکل وجود ندارد استفاده از یخچال‌های مناسب خواهد بود.

یخچال‌هایی که شرایط استاندارد را نخواهند داشت و نمی‌توانند به خوبی کار خود را انجام دهند میزان سرمایی را که باید برای اتاق بار خود تنظیم کنند درست نخواهد بود بنابراین برای حمل بار مشکلات زیادی را بوجود خواهند آورد. به طور مثال اگر میزان خنک کنندگی این یخچال‌ها مناسب نباشد اگر بخواهند بذری را مثلا بذر سیب زمینی را وارد کنیم این بذر باید دمای خنک کنندگی خوبی را داشته باشند بنابراین اگر از یخچال خوبی استفاده نشود امکان خواهد داشت که تا بذر‌ها بخواهد به مقصد برسد جوانه بزند.

عمق موضوع در این جا نمایان خواهد شد که چه فاجعه‌ای اتفاق خواهد افتاد و چه ضرر‌هایی که باید برای این که از یخچال‌های خوب استفاده نمی‌شود را پرداخت کرد. در عرصه یخچال سازی برای ماشین‌ها به این موفقیت دست نیافته‌ایم که بتوانیم یخچال‌های با کیفیتی را تولید کنیم با این حال با تحریم‌هایی که بوجود آمده نیز مشکلات دو چندان شده است. کشور‌هایی که از آن‌ها محصولاتی را برای درست کردن یخچال از آن‌ها وارد می‌کرده‌ایم دیگر این خدمات را به کشور ارائه نخواهند داد بنابراین با مشکل زیادی در این زمینه بر می‌خوریم.

خود کشور نیز در صنعت تولید این یخچال‌ها نمی‌تواند قطعه‌های مورد نیاز برای ساختن این یخچال‌ها را بوجود بیاورد. کالا‌ها با سرعت فاسد نخواهند شد اگر به صورت اصولی و دقیق به محل مورد نظر برسد. اگر در مسیر ترانزیت یخچال دار در باربری به راحتی بدون وقفه‌ای بار را به مقصد برساند مشکلی به عنوان فاسد شدن مواد وجود نخواهد داشت اما در مسیر بیشتر ماشین‌ها متوقف می‌شوند و این توقف‌ها می‌تواند طولانی باشد و به موادی که در داخل ماشین قرار دارد ضرر برساند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *