اسباب کشی در دوران بارداری

اسباب کشی در دوران بارداری یکی از مهم‌ترین‌های نگرانی‌های هر خانواده‌ای می‌باشد. اما این موضوع برای زوج‌های جوان بیشتر رخ می‌دهد در صورتی که شما می‌خواهید از یک شهری به شهر دیگر اسباب کشی کنید لازم است. حتماً نکاتی را رعایت کنیم و به آن‌ها توجه نمایید با رعایت یکسری از نکات شما می‌توانید یک اسباب کشی خوب و آن را پشت سر بگذارید بدون این که برای جنین و مادر مشکلی به وجود بیاید.
از آن شاید برای شما هم مانند سایرین سوالاتی به وجود بیاید از این دست آیا اسباب کشی در دوران بارداری آیا نزدیکی تولد نوزاد کار صحیح است یا خیر که می‌توان به این سوال پاسخ داد لازم است در ادامه این گفتار با ما همراه باشید.

نکات مهم برای اسباب کشی در دوران بارداری

در تمامی لحظات و زمان‌ها اسباب کشی بسیار سخت و دشوار است و استرس خود را نیز دارد اما برای این که بتوانید اضطراب و استرس خود را به ویژه در این دوران حساس و طلایی می‌توانید با رعایت کردن نکات ذیل مدیریت کنید. این نکات عبارتند از:

  1. آماده کردن وسایل بسته بندی از چند هفته قبل
  2. کمک گرفتن از دیگران
  3. شناسایی مکان جدید
  4. آشنا شدن با مراکز درمانی منزل جدید
  5. توجه و مراقبت از خودتان

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد

اسباب کشی منزل

1. آماده کردن وسایل بسته بندی از چند هفته قبل

بعد از مشخص شدن زمان اسباب کشی بهتر است از چند هفته قبل اقدام به بسته بندی و اسباب و وسایل منزل نمایید  تا در زمان‌های نزدیک اسباب کشی استرس و نگرانی‌تان کاهش یابد.
مراقب باشید که به خودتان فشار نیاورید و حتماً از دوستان و نزدیکان خود برای بسته بندی وسایل کمک بگیرید و برای این کار اصلاً عجله نکنید. از شرکت‌های بسته بندی لوازم منزل اصفهان هم می‌توانید کمک بگیرید.

2. کمک گرفتن از دیگران

دوران بارداری یک دوران حساسی است در صورتی که مجبور به اسباب کشی هستید حتماً از دوستان و اقوام برای بسته بندی لوازم و وسایل منزل کمک بگیرید هر چند که از نظر جسمانی وضعیت مطلوبی دارید خوب است که از دیگران به کمک شما بیایند و تا جایی که می‌شود از جابجایی و حمل وسایل خودداری کنید.

اسباب کشی منزل

3. شناسایی مکان جدید

پیش از این که به محل جدید نقل مکان کنید بهتر است که آن محل را بشناسید مثلاً مکان‌ها بهداشتی و درمانی، مراکز خرید، بانک، پارک، باشگاه ورزشی و سایر مراکز تفریحی و فرهنگی و غیره را شناسایی کنید تا در صورت نیاز به توانید به راحتی به آنجا بروید و دچار سردرگمی و نگرانی نشوید و این کار به شما احساس بهتری نیز می‌دهد و استرس و اضطراب شما را به شدت کاهش می‌دهد.

4. آشنا شدن با مراکز درمانی منزل جدید

امروزه در تمامی محله‌ها و یا خیابان‌ها یک مرکز درمانی وجود دارد. پیش از جابجایی و اسباب کشی لازم است اطلاعات کافی و لازم از مراکز درمانی محله‌ی جدید خود کسب کنید تا در صورت لزوم حتماً به آنجا مراجعه کنید و یک نوبت از پزشک متخصص خود در این رابطه سوالاتی را بپرسید تا شما را راهنمایی کنند چنانچه که از محلی به محل جدید یا شهرستان دیگری نقل مکان کردید خوب است که حتماً از یک سری از مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید تا هنگام مراجعه به پزشک جدید آن با مطالعه مدارک و پرونده‌ی شما سریع‌تر بتواند اقدامات لازم را بر روی شما انجام دهد.

5. توجه و مراقبت از خودتان

زمانی که به روزهای پایانی اسباب کشی نزدیک می‌شوید باید بیشتر به مراقب خودتان باشید در این شرایط ممکن است کارهای بیشتری انجام دهید و یک سری از ناپرهیزی‌هایی را انجام دهید و این باعث می‌شود که سلامتی شما به خطر بیفتد به همین دلیل باید به تغذیه خود اهمیت دهید و ورزش کنید و در طول روز به مدت نیم ساعت پیاده روی کنید در کل به سلامتی خود و کودک‌تان اهمیت دهید تا یک زایمان بی خطر و خوبی را پشت سر بگذارید.

اسباب کشی در دوران بارداری

از دیگر اقداماتی که هنگام اسباب کشی در دوران بارداری می‌توانید انجام دهید این است که در صورتی که هنوز برای فرزند خود وسیله و یا سیسمونی خریداری نکرده‌اید اجازه دهید تا بعد از اسباب کشی اقدام به خرید نمایید. پس از جاگیری کامل و چیدمان وسایل یک اتاقی را برای کودک دلدبندتان آماده کنید و وسایل مورد نیازی که برای آن خریداری کرده‌اید را بگذارید.

نکته مهم

در طول زمانی که اقدام به بسته بندی و جمع آوری وسایل می‌کنید بهتر است تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز بیمارستان را داخل یک ساک آماده کنید و در دسترس قرار دهید تا هنگام که لازم شد از آن‌ها استفاده کنید. چنانچه در دوران بارداری به سر می‌برید و قصد جابجایی از مکانی به مکان دیگری دارید لازم است که در همان ماه‌های اول بارداری اقدام به جابجایی و اسباب کشی نمایید زیرا در ماه‌های ششم به بعد، شرایط بارداری برای مادر و جنین بسیار دشوارتر خواهد شد و خطر بسیار بالایی نیز دارد در صورتی که مجبور هستید که در ماه‌های پایانی جابجا شوید باید از انجام دادن کارهای سخت و سنگین جداً خودداری نمایید. برای جابجایی و بسته بندی وسایل در صورتی که اقوامی نزدیک خود ندارید که به شما کمک کنند مشکلی نیست می‌توانید از شرکت اسباب کشی اصفهان کمک بگیرید تا شما را در این امر یاری کند تا یک اسباب کشی راحت و بدون دردسر داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *