ماشین‌های خاور بنز

همان طور که می‌دانیم استفاده از ماشین‌های باربری مناسب برای حمل بار بسیار اهمیت دارد که شما چه ماشینی را برای حمل لوازم خود انتخاب کنید.
یکی از خودرو‌هایی که می‌توان به خوبی از آن یاد کرد و دهه‌هاست که شرکت اسباب کشی اصفهان از این وسیله استفاده می‌کند، ماشین‌های خاور بنز هستند و در شهر‌ها و روستا‌ها نیز جهت کار‌های فراوانی از ماشین‌های خاور بنز استفاده می‌شود.

استفاده از ماشین‌های خاور بنز

به این وسیله خاور گفته می‌شود که جز دسته ماشین‌های سنگین قرار دارد. این خودرو در واقع با نام فارسی کامیون‌های باری سری ال مرسدس بنز است که این ماشین محصول کشور آلمان است که بیشتر شرکت‌های حمل بار از این وسیله استفاده خواهند کرد.
البته در ایران به این ماشین بنز مایلر نیز گفته می‌شد. این ماشین‌ها را ابتدا کشور آلمان تولید کرد از جمله کاربرد این ماشین‌ها جهت حمل بار در کمپانی‌های تجاری و کارخانه‌های صنعتی و پروژه‌های ساختمانی بوده است.
اما با گذشت زمان و افزایش قابلیت‌های این ماشین و همچنین تغییر کاربری‌های این نوع خودرو و نیز ایمنی بسیار بالا و گزینه‌های مناسب و با کیفیت و قابلیت‌های موتور آن هر روزه به تعداد طرفداران آن افزوده شده است.

ماشین های خاور بنز در باربری

این کامیون‌ها را به کشور‌های دیگر مانند آمریکا، آفریقا، و آسیا صادر خواهند کرد. زمانی که می‌خواستند این خودرو را تولید کنند با این که این وسیله بسیار سنگین است دو مدل از این وسیله ارائه گردید.
که بیشتر در شهرهای گاگناو تولید شدند و طرح‌های سبک‌تر که دارای وزن کمتری هستند را در کارخانه‌های شرکت مرسدس بنز آن را تولید کرده است. این فناوری در سال 1963 یک مدل مناسب‌تر برای سنگینی و دادن وسیله‌هایی که به فروش رسیده‌اند و در کل دنیا نیز از این ماشین‌ها استفاده خواهد شد.
در سال‌های 1964 سازمان مرسدس بنز اولین موتور‌ها از نوع دیزلی با انجام فرایند تزریق مستقیم را تولید کرده است این مدل از موتور‌ها در برابر موتور‌هایی قرار گرفته‌اند که بیشتر در کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد استفاده از ماشین‌های خاور بنز در چه مکان‌هایی است

این خودرو‌ها یا به عبارتی کامیون‌ها در کشور آلمان به نام کلاه کوچک شناخته خواهند شد. در بیشتر کشور‌های عربی از نوع متفاوت این ماشین به خصوص که در جاده‌های بیابانی و یا در کوهپایه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.
با این حال در طول دهه‌های سال‌های 1960 تا 1970 عموما از این کامیون‌ها در راه‌های شوسه در سرزمین‌های عربی برای حمل کردن بارهای خود از آن استفاده کرده‌اند.

در ایران نیز در همان سال‌های اول با آمدن خاور به بازار و اقدام به خرید این وسیله کاربردی در ایران که باعث شد این وسیله را در کارهایی نظیر اسباب کشی و حمل بار نیز توسعه بدهند و از آن استفاده کنند. اکثر مدل‌های این ماشین دارای رنگ بندی خاصی نبود و دارای رنگ نارنجی در بیشتر مواقع می‌بود اما رنگ بندی که در آفریقای شمالی بیشتر مورد استقبال قرار گرفت بیشتر به رنگ سبز بود.
این مدل از ماشین در سال‌های دور به کشور ما و دیگر کشور‌های دنیا مانند برزیل نیز مونتاژ شده است. وارد بازار و عرصه کار شده است و باعث رشد و کسب و کار بسیاری از مشاغل از جمله شغل باربری شده است.
خاور اولین کامیونی است که در قرن بیستم شکل گرفت و ایجاد شد این وسیله در کنار دیگر ماشین‌هایی که برای حمل کالا از آن‌ها استفاده می‌شد. هم این که در کار آتش نشانی هم به کمک آتش نشان‌ها آمد. و برای یکی از ماشین‌های پر کاربرد در آتش نشانی نیز استفاده می‌شود.

ماشین های خاور بنز در باربری

ماشین‌های کامیون که در بازار به نام ماشین‌های خاور بنز ایجاد شده‌اند برای داشتن گنجایش مناسب و ‌اندازه مناسب دارای علاقه مندی زیادی در بین خریداران خود را دارد که بیشتر شرکت‌های باربری از این کامیونت‌ها برای حمل بار خود استفاده می‌کنند. حمل و نقل می‌بایستی در شهر یا راه‌های بین شهری رشد زیادی داشته باشد با این حال که ماشین‌ها با تنوع بالا و دارای آپشن‌های مناسب برای این ماشین‌ها اختصاص داده شود.

ماشین‌های خاور بنز و یا به عبارتی کامیونت‌ها تا شش تن می‌توانند بار را به خود اختصاص دهند و با توجه به نوع بار شان نوع‌های متفاوتی در بازار است. یکی از خاور‌هایی که می‌توان از آن نام برد خاور روباز است.

این نوع از کامیون یا خاور‌های روباز ابتدایی‌ترین خاور‌ها و کامیون‌هایی هستند که برای حمل بار‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به توجه بسیار کمی‌ برای حمل کردن و جا به جایی آن‌ها نیاز است. بار‌هایی که در این کامیونت‌ها می‌توان استفاده نمود میوه یا‌‌‌‌ تره بار، مصالح ساختمانی، فلز‌ها و غیره می‌باشند.

نوع دیگر از کامیونت‌ها دارای سقف هستند این ماشین‌ها معمولا با یک سرکش از جنس پارچه‌ای هستند یا این که سقف آن از نوع فلزی است که حفاظ خوبی برای بار‌هایی است که ما بیشتر نگران از بین رفتن آن‌ها در اسباب کشی خواهیم بود. به شکل معمول در این ماشین‌ها از موکت و وسیله‌های ضربه گیر پوشانده شده است تا آسیبی به وسایل در هنگام حمل و نقل وارد نشود.

استفاده از خاور کمپرسی

این ماشین‌ها در بخش بار خود به یک جک به شکل هیدرولیکی تجهیز شده‌اند با کمک این جک می‌توانید کابین از قسمت جلو بلند شود و بار از قسمت انتهایی آن به بیرون سرازیر شود. بار این ماشین می‌تواند مانند سنگ ریزه‌ها یا ماسه‌ها و موادی از این قبیل باشد که بتوان آن‌ها را به راحتی تخلیه کرد.

نوع دیگر از کامیون‌ها آن‌هایی هستند که از کنار باز خواهند شد. یعنی این که برای این ماشین‌ها در کنار خود درب‌هایی را تعبیه کرده‌اند تا کارگران حمل بار بتوانند به راحتی مبلمان و وسایل اداری را به شکل عریضی وارد کامیونت کنند. برای جا به جایی مناسب و گذاشتن و پایین آوردن بدن دردسر این مدل از کامیون‌های بغل باز شو می‌تواند کمک مهمی‌ در این زمینه به ما کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *