حمل ماشین سواری

شاید در جاده‌ها، اگر گذر‌تان به جاده‌ها خورده باشد دیده باشید که ماشین‌های سنگینی که برای حمل بار از آن‌ها استفاده می‌کنند به این صورت خواهد بود که این ماشین‌ها به جای این که بار‌های مانند وسایل منزل یا بار‌هایی مانند محصولات کشاورزی یا مواد غذایی باشد نیست.
بلکه این ماشین‌ها می‌توانند خودرو‌های سواری را جا به جا کنند، در بیشتر جاده‌ها و مسیر‌ها با این گونه از ماشین‌ها رو به رو شده‌ایم و می‌بینیم که چطور خودرو‌های سواری زیادی را بر روی قسمت باری این گونه از ماشین‌های سنگین قرار داده شده است.

تریلی‌ها ماشین‌های بسیار بزرگ و در برخی از موارد نیز عریض هستند و خودرو‌های سواری زیادی را نیز بر روی قسمت باری خود حمل می‌کنند. البته از این ماشین‌ها در تمام نقاط جهان برای این که بتوانند خودرو‌های سواری را جا به جا کنند از آن‌ها استفاده می‌شود. در کشور‌های خارجی در بیشتر مواقع از ماشین‌های سنگین کشنده برای حمل خودرو‌ها استفاده می‌کنند، با این که خودرو‌های سواری برای این ماشین‌ها وزنی نخواهند داشت بنابراین کشنده‌های متوسط نیز برای این کار مناسب خواهد بود.

شیوه‌های نوین برای باربری

طرز چیدمان و قرار دادن خودرو‌ها در ماشین‌های سنگین در خارج کشور بسیار جالب است به نحوی جالب و پیچیده خودرو‌ها را در داخل این ماشین‌ها قرار می‌دهند که البته خود این ماشین‌های سنگین از ساختار پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند. این ماشین‌ها از تعداد زیادی متحرک و جک‌های زیادی در آن‌ها استفاده شده است که با این تجهیزات می‌توان گفت که می‌توانند به راحتی خودرو‌ها را به هر حالتی در داخل این ماشین‌ها قرار دهند.

حمل ماشین سواری

در پاره‌ای از موارد نیز می‌توان گفت که این خودرو‌ها می‌توانند بر روی قسمتی از سقف کشنده نیز قرار بگیرند یعنی در هر ناحیه‌ای از ماشین‌های سنگین که به توان خودرو را در آن جای داد نهایت استفاده را خواهند کرد. بنابراین این ماشین‌ها با ساختار متفاوتی که دارند می‌توان به راحتی برای این که بخواهند خودرو‌ها را در داخل آن‌ها قرار دهند مانور خوبی داشته باشند این ماشین‌ها می‌توانند به راحتی تعداد زیادی از خودرو را در خود جای دهند.
حتی می‌توانند تعداد زیاد خودرو که تعداد این خودرو‌ها به دوازده نیز خواهد رسید یعنی دوازده عدد خودرو را می‌توانند جا سازی کنند و به راحتی آن‌ها را حمل کنند و وزن این دوازده خودرو را به راحتی تحمل خواهند کرد. اما متاسفانه در داخل ایران برای این که بخواهند خودرو‌های سواری را جا به جا کنند هنوز از شیوه‌های قدیمی‌ برای این کار استفاده می‌کنند که این خود جای بسی‌ اندوه و تاسف را دارد و هنوز نیز با راه‌های قدیمی‌ کار حمل خودرو‌ها را انجام می‌دهد. در ایران سال‌های زیادی را برای حمل خودرو‌ها از‌تریلی‌های ساده استفاده می‌شد که حتی می‌توان گفت استاندارد این که بخواهند خودرو‌های سنگین را جا به جا کنند نداشتند و میزان خودرو‌ای را که می‌خواستند حمل کنند نیز بسیار ناچیز بود.
شاید می‌توان گفت تعداد خودرو‌ای را که می‌توانستند حمل کنند به شش عدد می‌رسید اما با گذشت چندین سال از ماشین‌هایی با ظرفیت بالاتری برای حمل خودرو‌های سواری استفاده شد می‌توانند تعداد هشت خودرو سواری را حمل کنند. البته اگر بخواهید استاندارد بودن آن را مورد بررسی قرار دهید همان مقدار هشت درست است اما در بیشتر موارد تا ده خودرو را نیز در این ماشین‌ها جا داده‌اند که این از استاندارد و ظرفیت این ماشین‌ها به دور خواهد بود.

حمل ماشین سواری

در ایران کشنده‌ای که برای حمل خودرو به توان از آن‌ها استفاده کرد وجود نخواهد داشت بلکه از هر کشنده‌ای برای این که بتوانند خودرو‌های سواری را جا به جا کنند بهره می‌برند. حتی از بنز مایلر نیز برای این کار استفاده می‌کنند.
البته با کمی‌ تغییر بر روی ساختار این ماشین‌ها این کار را انجام می‌دهند این تغییر بر روی بنز مایلر به این صورت است که قسمت باری آن را جدا کرده‌اند و آن را به حالت دو طبقه قرار داده‌اند تا بتوانند حداکثر استفاده را از این ماشین‌ها داشته باشند. بنابراین این ماشین‌ها برای این که به توان خودرو‌های سواری را جا به جا کرد استاندارد و مفید نخواهد بود تنها عمل جا به جایی را با کندی انجام خواهد داد و ظرفیت خوبی برای این کار نخواهد داشت.

کشنده‌های کشور استرالیا

در کشوری مانند کشور استرالیا ماشین‌های سنگینی را که برای این کار از آن‌ها استفاده می‌کنند را طبق استاندارد‌هایی که برای کشور آن‌ها مفید خواهد بود ساخته خواهد شد بنابراین می‌توان گفت که ماشین‌های استرالیایی نیز دارای کیفیت و استاندارد خوبی هستند.
در کشور استرالیا به دلیل این که جاده‌های پر پیچ و خمی‌ در این کشور‌ها وجود دارد می‌توان گفت که ماشین‌هایی که برای این جاده‌ها در نظر گرفته شده است به این شکل است که بسیار عریض هستند بنابراین برای جاده‌های استرالیا مناسب می‌باشند.
این عریض بودن خود یک مزیتی است که این ماشین‌ها به خود اختصاص داده‌اند و آن این است که می‌تواند خودرو‌های سواری زیادی را حمل کند حتی می‌تواند بر روی اتاق ماشین‌های سنگین نیز خودرو سواری را قرار دهد.
این عریض و طویل بودن به نوعی است که می‌توان گفت مانند یک قطار می‌توان از آن استفاده کرد. در کشور انگلستان کشنده‌های معمولی برای حمل خودرو‌های سواری به کار برده می‌شود با این حال که در بیشتر کشور‌های اروپایی دیگر کشنده‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد پیشرفته‌تر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *